סגור
לשכת התעסוקה לשכת ה תעסוקה אבטלה
לשכת התעסוקה (צילום: קובי קואנקס)

יציבות בשוק העבודה: התעסוקה ירדה ב-0.3%, האבטלה עלתה בשיעור דומה

שיעור התעסוקה ביולי ירד קלות מ-61% ל-60.7% ומעיד לפחות בשלב זה על יציבות תעסוקתית, ושיעור האבטלה עלה מ-3.4% ל-3.7%. עם זאת מדובר בחודש בו של פיטורי אנשי חינוך כך שהנתונים הריאליים טובים בהרבה

נתוני התעסוקה ממשכים לשמור על יציבות ללא שינויים בולטים. שיעור התעסוקה (אחוז האנשים העובדים מקרב אוכלוסיית בני ה-15 ומעלה), לא כולל אנשים בחל"ת, ירד מ-61% ביוני ל-60.7% ביולי. שיעור האבטלה בחישוב הקלאסי המצומצם הכולל רק בלתי מועסקים שמחפשים עבודה עלה מ-3.4% ביוני ל-3.7% ביולי.
בחודש יוני הגיע שעור התעסוקה ל-61% ועבר לראשונה את שעור התעסוקה לפני הקורונה שעמד על 61.9%. אם הוא היה ממשיך לעלות זה היה מעיד על צמיחה משמעותית במשק. העובדה שהוא ירד קלות מעידה שלפחות בשלב זה יש יציבות תעסוקתית. מספר המועסקים עומד על 4.18 מיליון איש. עם זאת, חשוב לזכור שחודשים יולי ואוגוסט הם חודשי שפל תעסוקתי בגלל הפיטורים של אנשי חינוך ללא קביעות בתקופת הקיץ. מדובר בעצם בנתונים ריאליים גבוהים יותר.
שיעור המובטלים בחישוב הקלאסי המצומצם עלה מ-3.4% שהם 147 אלף איש ביוני, ל-3.7% שהם 160 אלף איש ביולי. נדנדת האבטלה בתחומים שבין 3% ל-4% נמשכת חודשים רבים. אלה הם נתונים נמוכים מאוד הנחשבים לאבטלה הנוצרת מחילופי עבודה. כל זמן שהאבטלה נשמרת בגבולות אלה המצב טוב. בנוסף, צריך לזכור שבמשק יש כ-150 אלף משרות פנויות שהמעסיקים מתקשים לאייש. המשרות הפנויות אינן בהכרח מתאימות מבחינת מקום המגורים, הכישורים והשכר למובטלים, ועדיין מדובר במספר גבוה מאוד.