סגור
מטוס סיוע ל ישראל של מחאת ההייטק 15.10.23
המתנדבים במטוס הסיוע לישראל

ביוזמת חפ"ק ניו יורק ומחאת ההייטק: שני מטוסי סיוע לישראל נחתו בנתב"ג

הבוקר נחתו בנתב"ג שני מטוסי בואינג שבכל אחד מהם 200 חיילים בצו 8, רופאים וטונות של ציוד רפואי וציוד קריטי ללוחמים. ארגון הטיסות נעשה במימון של משפחות יהודיות מארה"ב, בארגון והפקה של מחאת ההייטק ובשיתוף חפ"ק ניו יורק. אחה"צ יגיע מטוס בואינג נוסף מלוס אנג'לס שעליו 150 חיילי מילואים

בעוד אל על ומשרד התחבורה מתכתשים סביב הוצאת טיסות לישראל, מלאכתם של נבחרי הציבור נעשית בידי אחרים. שני מטוסי בואינג שבכל אחד מהם 200 חיילי מילואים שקיבלו צו 8, רופאים וטונות של ציוד רפואי וציוד קריטי ללוחמים נחתו הבוקר בישראל. המטוסים, במימון של משפחות יהודיות מארה"ב, בארגון והפקה של מחאת ההייטק ובשיתוף חפ"ק ניו יורק, נחתו הבוקר בנתב"ג, ובהמשך צפויה לנחות טיסה נוספת מלוס אנג'לס. על הטיסות גם רופאים מארה"ב שמתנדבים לסייע בטיפול בפצועים בישראל ומשפחות של חטופים ונעדרים שנתקעו בארה"ב. עינת גז, מייסדת ומנכ"לית פאפאיה גלובל, מסבירה הבוקר כי היה מדובר במבצע מורכב מאוד ועתיר שיבושים, שכן הטיסות היו אמורות לנחות עוד ביום חמישי, אך סיבוכים לוגיסטיים הקשורים ברובם לקושי לנחות בנתב"ג על ידי מטוסים חכורים, עיכבו אותן. כל המטוסים היו צריכים לעבור נחיתות ביניים בספרד ובקפריסין ואף להחליף מטוס תוך כדי. המטוסים שנחתו בישראל הבוקר הם מטוסים חכורים במימון של דניאל שטראוס, יו"ר ומנכ"ל CAREONE ובתו ליזי שטראוס ומשפחות נוספות מניו יורק ובוסטון.


מטוס הבואינג שיגיע אחר הצהריים מלוס אנג'לס ועליו 150 חיילי מילואים ו-13 טונות של ציוד קריטי הוא במימון של ארגון Israel Friends, יהודים מפוארטו ריקו וסיליקון ואלי. המתנדבים של UnXeptable, ארגון המחאה של הישראלים שחיים באיזור סן פרנסיסקו בארה"ב ו"אחים לנשק".
גז מתארת כי התוכנית המקורית, כפי שפורסם ב"כלכליסט" ביום רביעי, הייתה להוציא מטוס מטען עם מקומות בודדים עבור חיילי מילואים שצריכים להגיע לישראל בדחיפות ורופאים שרוצים להתנדב. אלא שהביקוש לחזור לישראל היה כל כך גבוה לצד היעדר הטיסות של אל על בשבת, שבסופו של דבר הוחלט כי רוב המטוס יהיה עם נוסעים והציוד יגיע בטיסות נוספות בהמשך.
"אנחנו מוציאים טיסת מטען מיוחדת מניו יורק לישראל מחר בבוקר ויש מקום לנוסעים - עדיפות לגורמי כוחות הבטחון וההצלה, רופאים, מתנדבים, משפחות של נפגעים, חטופים, נעדרים ונפגעים", את הפוסט הזה פירסמה ברשתות החברתיות גז בשבוע שעבר עינת גז. הציבור הרחב נחשף לגז בתקופת מחאת ההייטק כמי שהייתה אחת הדמויות המרכזיות והמובילות בה. כעת גז היא בין המובילים של ריכוז פעילות ההתנדבות עבור תושבי עוטף עזה ועבור צה"ל. "אנחנו עובדים מסביב לשעון בכל מה שאפשר - לוגיסטיקה, תיאומים של מטוסים שמגיעים עם מטענים, פרוייקטים שונים החל מליווי משפחות נעדרים, נסיעות לאילת לעבוד עם הילדים שפונו מהעוטף, פעילויות סייבר ובקיצור כל מקום שהמדינה כשלה בו", אומרת גז בשיחה עם "כלכליסט".
מטה ההתנדבות של האחים לנשק ומחאת ההייטק מתרכז במתחם המיקסר והאנגר 11 בתל אביב ושם פועלות עשרות אם לא מאות קבוצות שונות בתוך מה שנראה כמו "בלגאן מאורגן". "אני שם מהיום הראשון ואין כמעט אנשים מהתעשייה שאני לא רואה כאן. לא רק הייטק פה, אבל כל ההייטק פה, אני לא מכירה חברה אחת שלא שיחררה את העובדים לפעילות פה. מי שלא כאן פיזית - נמצא בשטח. אתמול ספציפית היה קשה לעבוד בתל אביב כי היו המון אזעקות, אבל זה מאוד מחזק להיות בתוך העשייה".