סגור
מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר
מנכ"ל חברת החשמל הנכנס מאיר שפיגלר. ייכנס לתפקיד בשבוע הבא (צילום: יואב דודקביץ)

עוזב את ביטוח לאומי: מאיר שפיגלר ייכנס לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל בשבוע הבא

שפיגלר יחל לכהן בתקופה מאתגרת של מאבק בין ועד עובדי חברת החשמל למשרד האוצר, שמסרב להאריך את מונופול החברה על מקטע חלוקת החשמל ב-20 שנה נוספות

חברת החשמל דיווחה שהמנכ"ל המיועד מאיר שפיגלר ייכנס לתפקידו בשבוע הבא, החל מיום שלישי (1.11). בכך יסיים רם ארליכמן לכהן כמ"מ מקום המנכ"ל, תפקיד אותו מילא מאז עזיבתו של עופר בלוך לשופרסל בחודש מאי. במקביל, גם יו"ר הוועד מיקו צרפתי יפרוש מתפקידו בשבוע הבא וממלא מקומו יהיה יהודה גן-אל, נציג ועד העובדים במחוז דרום.
שפיגלר נכנס לתפקידו בזמן מאבק בין ועד העובדים בחברה לבין משרד האוצר, שמסרב לאשר סעיף ברשיון החברה שיאפשר לה להחזיק במונופול על מקטע החלוקה ברשת החשמל (העברת החשמל מהרשת לתוך בתי הצרכנים) למשך 20 שנה נוספות. כתגובה להתנגדות האוצר, הכריזו בוועד השבוע כי יעכבו את המשך הרפורמה בחברת החשמל ואת הפרטת תחנת הכוח באשכול.
המינוי של שפיגלר מגיע לאחר מאבק פוליטי ומשפטי ארוך. לאחר אישורו של שפיגלר בוועדה למינוי בכירים בחודש יוני, סירבה שרת האנרגיה אלהרר לחתום על המינוי עד לקבלת אישור היועצת המשפטית לממשלה. בסוף ספטמבר שלחה היועצת המשפטית לממשלה מכתב לשרה בו היא דרשה למנות את שפיגלר לתפקיד, לאחר שלא מצאה פגמים בהליך המינוי. שבועיים לאחר מכן חתמה השרה אלהרר על כתב המינוי, ובשבוע שלאחר מכן חתם שר האוצר ליברמן.