האם UPS תוחלף בנתב"ג? מכרז ענק למרכז השילוח עד 2046
רשות שדות התעופה פרסמה מכרז להפעלה ולניהול של מרלו"ג המשתרע על שטח של 17,600 מ"ר בנתב"ג, ל-20 שנה. המכרז יחל עם סיום ההתקשרות עם UPS ב-2031. לפי הפרסום, הזוכה ישתמש בו למטרות שילוח בינלאומי, תובלה, אחסון ושירותים לוגיסטיים
רשות שדות התעופה פרסמה לאחרונה מכרז חדש להפעלה ולניהול של מרכז שילוח לוגיסטי (מרלו"ג) בלב מתחם נתב"ג עד לשנת 2046.
המרלו"ג, המתפרש על שטח קרקע של כ־17,600 מ"ר, כולל מתקני אחסון, פריקה, העמסה ומשרדים בשטח בנוי של כ־10,700 מ"ר. הוא ממוקם בלב אזור התפעול של שדה התעופה ומשמש כצומת מרכזית לפעילות השילוח הבינלאומית במקום.
על פי רשות שדות התעופה, הזכיין שיבחר יפעיל את המרכז וישתמש בו למטרות שילוח בינלאומי, תובלה, אחסון ושירותים לוגיסטיים, בהתאם להוראות הרשות ותנאי ההרשאה. כיום מפעילה את המרכז חברת UPS, אך תקופת ההתקשרות שלה תסתיים באפריל 2031.
פרסום המכרז זמן רב לפני סיום ההתקשרות הנוכחית נועד לאפשר לגורמים המובילים בענף השילוח, מהארץ ומהעולם, להיערך מבעוד מועד ולהציג הצעות מתקדמות הנשענות על חדשנות טכנולוגית ופתרונות לוגיסטיים יעילים. במקביל, המהלך צפוי להבטיח לחברות הפועלות בנתב"ג ודאות עסקית ותכנונית ולשמור על רצף תפעולי גם בשנים הבאות.
המכרז כולל תקופת הרשאה של 10 שנים, עם שתי אופציות להארכה, 5 שנים נוספות בכל פעם. השתתפות מיועדת לתאגידים בעלי ניסיון מוכח בתחומי השילוח, ההובלה והלוגיסטיקה הבינלאומית ובהיקפי פעילות משמעותיים. ההרשאה תינתן להפעלה של המתחם במצבו הקיים והוא כולל אחריות על תחזוקה ושירותים תפעוליים. במסגרת המכרז החדש צפויים שינויים במבנה המרכז ויתכן שגם שטח, מה שיאפשר להרחיב את היכולות הלוגיסטיות של נתב"ג ולהתאים אותן לצרכים הגוברים של המסחר הבינלאומי ולעלייה בהיקף המטען האווירי בישראל.
רשות שדות התעופה תקיים מפגש וסיור מציעים במהלך דצמבר 2025, ומועד הגשת ההצעות למכרז נקבע לאמצע ינואר 2026.






























