סגור
בעל השליטה של ערוץ 14 יצחק מירילשוילי ויו"ר IBI עדו קוק
בעל השליטה של ערוץ 14 יצחק מירילשוילי ויו"ר IBI עדו קוק (צילום: רונן גולדמן , עמית שעל)

דעה
המוסדיים נותנים לגיטימציה למסע השיסוי וההסתה

מי שמזרים כספי ציבור לחברת הנדל"ן של יצחק מירילשוילי – מסייע גם לערוץ 14 שבבעלותו

חברת הנדל"ן רוטשטיין השלימה היום (ב') הנפקת אג"ח שבמסגרתה גייסה כ־77 מיליון שקל מהציבור. לכאורה אירוע לא מעניין במיוחד של חברת נדל"ן לא גדולה במיוחד, שלא היה מצדיק להתעכב עליו - עד שנזכרים שמאחורי חברת רוטשטיין עומד בעל השליטה יצחק מירילשוילי. השם אולי לא אומר הרבה לציבור הרחב, שעומד להשקיע את מיטב כספי הפנסיה והגמל שלו באיגרות החוב של רוטשטיין, אבל מירילשוילי (39), דור שני לאוליגרכים שכבר העתיק את מגוריו לישראל, הספיק לעשות פה ושם השקעות בארץ וגם לתרום לא מעט. לפי פרסומים בתקשורת הבינלאומית והמקומית, מירילשוילי ואביו תרמו בעיקר לגופים המזוהים עם חב"ד והציונות הדתית ולעמותות הקשורות לאריה דרעי, אבל אחת ההשקעות המעניינות שלו היא רכישת הבעלות של ערוץ 14.
ערוץ 14 הפך בשנה האחרונה למכונת הסתה פרועה ומשולחת רסן. ערוץ תעמולה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שעל הדרך משמש להעברת מסרים גזעניים, שקריים ומסיתים, תוך הפרה של כללי השידור הציבורי בישראל.
המחאה נגד ההפיכה המשטרית לא החמיצה את המימון הנדיב שלו זוכה ערוץ 14 ממירילשוילי, המאפשר לו להמשיך להפיץ את מסריו המסוכנים. מחוץ לביתו בהרצליה נערכות באופן תדיר הפגנות במחאה על ההסתה, השיסוי והפייק ניוז שמפיץ הערוץ שלו לצופיו.
השיא היה כשלפני חודשיים וחצי איימו שופרות הערוץ בחרם על חברות מסחריות בטענה שאינן מזרימות לערוץ תקציבי פרסום. מעבר לעובדה שתקנות הרשות השנייה אוסרות על ערוצי טלוויזיה לעשות שימוש בפלטפורמה שלהם לקידום אינטרסים מסחריים, מדובר בהתנהלות בריונית, כמעט סחיטה באיומים של גופים מסחריים.
כעת אותו מירילשוילי, נופת צופים, שמממן את ערוץ התרעלה, מגייס באמצעות חברת החיתום של אי.בי.אי, שבשליטת שלושה מוותיקי שוק ההון, דוד ויסברג, צבי לובצקי ועמנואל קוק, כסף מהציבור הרחב. את הכסף הזה, מהפנסיות של הציבור, כבר הבטיחו להזרים לו מיטב הגופים המוסדיים המובילים בישראל, ובהם חברות הביטוח איילון והראל, ילין לפידות, מור, מיטב, נוקד, פסגות, פידליטי וקסם.
הציבור שהערוץ של מירילשוילי מרעיל מדי ערב בפייק ניוז, וגם עשרות האלפים שמפגינים מדי שבוע נגד ההפיכה המשטרית והמסרים שמהדהד ערוץ 14, יממנו כעת את האג"ח של מירילשוילי. הם יעשו זאת בלי ידיעתם, בלי שמישהו שאל אותם.
שחקנים פיננסיים נוטים פעמים רבות להסתכל על אירועים דרך החור שבגרוש, ואם שילמת להם עמלות שמנות מספיק, הם יקנו ממך גם סחורה פגומה וישווקו אותה לציבור. אבל בניגוד לקלישאה, לכסף דווקא יש טעם וריח, והם נדבקים לזמן ארוך. מימון עסקי הנדל"ן של בעלי ערוץ 14 הוא בגדר מתן לגיטימציה לשיסוע, לבריונות ולאלימות.