סגור
ערוץ 14
ערוץ 14 (צילום מסך ערוץ 14)

דעה
זה כבר לא מצחיק: חייבים לטפל בהסתה הפרועה בערוץ 14

סרטון תעמולה שהעלה הערוץ, שמסית נגד המפגינים בעד הדמוקרטיה, מזכיר משטרים חשוכים. מנות הרעל היומיות שמטפטף הערוץ מובילות למעשים - זה יכול להיות יריקה על מפגינים, ריסוס שלהם בגז פלפל ואפילו ניסיון דריסה. האירועים נגד המפגינים הולכים ומסלימים ולכולם ברור שזה ייגמר רע. זה ייגמר ברצח של מפגינים. הרשות השנייה חייבת לעצור את זה מיד

מאז עלייתו המחודשת של ערוץ 14 החדש (מי האמין שלשם יתגלגל ערוץ המורשת), עשו מגישיו הכל כדי להגיע לכמה שיותר קהל. וזה עבד להם. זה עבד להם בעיקר בגלל שלצופה מהצד, זה שאינו משתייך למחנה הפוליטי הקיצוני שאליו משתייכים מנחי הערוץ, זה פשוט היה מצחיק. אתנחתא קומית, אסקפיזם מול אולפני החדשות של שני הערוצים המסחריים הגדולים, שבשנים האחרונות נראים כמו ניסיון עצוב לרצות את כל הקהלים, גם במחיר של ויתור על אמינותם.
כן, זה היה מצחיק. ה״אוי אוי אוי״ של ינון מגל, דמעות התנין שהזיל אחת לשבוע אראל סג״ל ואפילו הניסיון של ברדוגו להציג את עצמו כאיש חדשות ופרשן רציני ולא כעסקן פוליטי לכל דבר ועניין, עם רמת אמינות של פרשן שהוזמן מעלי אקספרס.
אפילו ניסיון החרם של אנשי הערוץ על המוצרים של שטראוס, רק מאחר שאינה מפרסמת בערוץ, הצליח להעלות חיוך, למרות רמת החומרה שעומדת מאחורי המעשה, שבכל כלי תקשורת נורמלית הייתה מביאה אותם לפתחה של תחנת המשטרה בחשד לסחיטה באיומים. כן, זה היה כל כך מגוחך שפשוט אי אפשר להתייחס לזה ברצינות.
אבל כשערוץ 14 מעלה סרטון תעמולה שמסית נגד המפגינים בעד הדמוקרטיה, זה כבר לא מצחיק. הסרטון, בן דקה וחצי, יוצא נגד ״האנרכיסטים״ ומשייך להם תכונות של מי שצריך למגר. מה חשבו קברניטי ערוץ 14 כשהעלו את הסרטון הזה? האם הם חשבו שזה ״מצחיק״, או שאולי זה עוד ניסיון נואש למשוך רייטינג לערוץ?
האמת שזה לא משנה. הסרטון הזה מזכיר משטרים חשוכים מההווה והעבר ואסור לעבור עליו בשתיקה. התעמולה הזו נופלת על אוזניים של אנשים שמדי יום מטפטפים להם רעל בערוץ נגד המפגינים - מילואימניקים, טייסים בחיל האוויר, אנשי שב״כ וכוחות הביטחון לשעבר, ההייטקיסטים ועוד ועוד קהלים שבנו את הארץ ודאגו לשגשוגה במשך 75 שנים.
אותם צופים שזוכים למנת הרעל היומי של ערוץ 14 בסוף קמים לעשות מעשה. זה יכול להיות יריקה על מפגינים, ריסוס שלהם בגז פלפל ואפילו ניסיון דריסה. האירועים נגד המפגינים הולכים ומסלימים. ולכולם ברור שזה ייגמר רע. זה ייגמר ברצח של מפגינים. הסרטון הזה הוא בגדר הפגנת הימין נגד אוסלו עם ארון הקבורה ורבין במדי אס.אס בכיכר ציון לפני רצח ראש הממשלה. הכתובת על הקיר.
ערוץ 14 לא חי בוואקום. לפחות עדיין לא. הוא כפוף לרגולציה של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. מוקדם יותר השנה, שר התקשורת שלמה קרעי אישר לערוץ הארכה של ההקלות הניתנות לו כ״ערוץ זעיר״ למרות שהוא מזמן לא עונה על ההגדרות האלה. ערוץ תעמולה למען הממשלה ״על מלא״.
1 צפייה בגלריה
עדן בר טל לשעבר מנכל משרד התקשורת
עדן בר טל לשעבר מנכל משרד התקשורת
יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, עדן בר-טל
(צילום: אוראל כהן)
אבל ישנה הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. קולה של הרשות והעומד בראשה, עדן בר-טל, נעלמו כשמגישי הערוץ הודיעו על חרם נגד חברה מסחרית. ניחא. כנגד הסתה פרועה על אזרחי מדינת ישראל, הרשות לא יכולה לשתוק יותר. היא חייבת לנקוט בצעדים החמורים ביותר העומדים לרשותה כדי להפסיק מיידית את משדרי התעמולה האלה. שתיקה של הרשות בעניין הזה כמוה כשותפות לפשע של בר-טל ויתר חברי מליאת הרשות. הם לא יוכלו להתנער מהכתם שיידבק בהם אם התרחיש הגרוע ביותר אכן יתממש.
מהרשות השנייה נמסר בתגובה: ״הרשות פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד ערוץ 14 בגין שידור התשדיר האמור, ודרשה את הורדת התשדיר״.