סגור
מימין השופט איתן אורנשטיין אפי נוה 6.6.20
מימין נשיא בית המשפט המחוזי בת"א לשעבר איתן אורנשטיין וראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה. בין השאר, נחקר החשד כי אורנשטיין נענה לבקשת נוה להזיז מתפקידה את השופטת דליה גנות שלא היתה נוחה לו

המשטרה עיכבה לחקירה את איתן אורנשטיין ואפי נוה בחשד לשוחד

הבוקר הגיעו בלשי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 לבתיהם של נשיא המחוזי בת"א לשעבר וראש לשכת עורכי הדין לשעבר, ערכו חיפוש ועיכבו אותם לחקירה. הם חשודים בשוחד, מרמה והפרת אמונים

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עיכבה הבוקר לחקירה את נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר תל אביב איתן אורנשטיין ואת ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה. השניים חשודים בשוחד, מרמה והפרת אמונים והם הובאו לחקירה במשרדי יאח"ה בלהב 433.
הבוקר, הגיעו בלשי היחידה לבתיהם של החשודים, ערכו חיפוש ועיכבו אותם לחקירה במשרדי יאח"ה בלהב 433.
חקירת המשטרה בפרשת נוה-אורנשטיין שהפכה הבוקר לגלויה נפתחה בעקבות פרסום של חיים לוינסון ב"הארץ" של הקלטות שיחות משנת 2016 שהעלו יחסי "תן וקח" לכאורה. לפי החשד שנבדק, כפי שעלה בשיחות, אורנשטיין, שמאוד רצה לזכות בתמיכת לשכת עורכי הדין בקידום מועמדותו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב בוועדה לבחירת שופטים, בתקופה שבה נוה היה ראש הלשכה, נענה לבקשותיו של נוה "להנדס" מחדש את מחלקת הנזיקין בבית המשפט וזאת בהתאם לצורכי נוה, באופן שיעלה בקנה אחד לכאורה עם האינטרסים העסקיים של משרד עורכי הדין הפרטי שלו שמייצג לקוחות במחוזי בתל אביב. על רקע הפרסומים הללו אגף החקירות במשטרה הודיע אז כי פתח בבדיקת הפרשה, שכאמור הפכה הבוקר לחקירה גלויה.
בין השאר, נחקר החשד שעלה בשיחות שפורסמו, כי אורנשטיין נענה לבקשת נוה להזיז מתפקידה את השופטת דליה גנות שנוה טען שהוא ועורכי הדין בתחום הנזיקין סולדים ממנה. נווה אמר בשיחות ההן לאורנשטיין שהלשכה תתמוך במועמדות שלו לנשיא המחוזי: "אתה נותן רק התחייבות אחת. אתה מעיף אותה מתיקי הנזיקין, לא מעניין אותי לאן", אורנשטיין הגיב בצחקוק. בשיחה אחרת, אחרי שגנות הודיעה שהיא פורשת, אמר אורנשטיין לנוה: "אפי, אני פרעתי את החוב, אם כך". נוה ענה לו: "לא, אני אמצא לך חדש, מה אתה חושב לך חביבי".
עו״ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין, מסר בתגובה לחקירת אורנשטיין ונווה כי ״אין מקום לפשרות במאבק על טוהר המידות. לא בכדי לשכת עורכי הדין בישראל הוקיעה מתוכה נורמות פסולות של הטבות תמורת מינוי. התקופה הזו תמה, ונמשיך לפעול בשקיפות ונקיון כפיים כדי שהתנהגויות כאלה לא יחזרו לעולם״.