סגור
תושבים בני ברק סלולר פלאפון חרדי מדבר ב טלפון סלולרי
חרדי מדבר בטלפון ( צילום: עמית שאבי)

הצעת החוק לביטול הרפורמה בקווים הכשרים בדרך לקריאה ראשונה

הצעת החו"ק של ח"כ משה ארבל נועדה למנוע ניודים בקווים הכשרים. ועדת הכלכלה אישרה את הצעת החוק לקריאה ראשונה בהתאם לסיכומים בין האופוזיציה לקואליציה, זאת כדי שניתן יהיה לקדמה מאותה נקודה לאחר שתוקם הממשלה הבאה. החוק צפוי לעלות להצבעה במליאה בהמשך היום

ועדת הכלכלה אישרה היום (ג') לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס), אשר מבקשת לבטל את הרפורמה בטלפונים הכשרים של שר התקשורת יועז הנדל.
הצעת החוק מקבעת את זכות הלקוחות להירשם לשירות טלפון שבו חסומות אפשרויות כמו שימוש באינטרנט, אסמסים וחיוג למספרים מסוימים. הצעת החוק מקבעת גם את היכולת של חברות הסלולר למנוע מעבר בין שירות "כשר" לשירות טלפון רגיל או מוגבל באופן אחר, ואת יכולתם למנוע העברה של מספר טלפון המסומן בחברה החרדית כטלפון כשר, למכשיר טלפון שאינו כשר. הצעת החוק עברה בשבוע שעבר בקריאה טרומית, וכחלק מההסכמים בין הקואוליציה לאופוזיציה הוסכם כי היא תעבור בקריאה ראשונה לפני פיזור הכנסת.
האופוזיציה התעקשה להעביר את הצעת החוק בקריאה ראשונה לפני פיזור הכנסת כדי שתוכל להפעיל את דין הרציפות כשתוקם הממשלה הבאה, וכך להמשיך לקדם את הצעת החוק מאותה נקודה ולא מאפס. עם זאת, העברת הצעת החוק בקריאה ראשונה אינה סותרת את העובדה שהחל מ-31 ביולי, לקוח שיש לו מספר טלפון המשויך בחברה החרדית לשירות כשר יוכל לעבור לשירות אחר כרצונו תוך שמירת מספר הטלפון שלו.
"משרד התקשורת מתנגד נחרצות לחוק הזה", אמרה במסגרת הדיון ענבל אבנון, יועצת שר התקשורת. "מבחינתנו, זו חלק מעסקה אפלה שהתרחשה בלילה. זה חוק שלא עבר ועדת שרים והממשלה לא אישרה אותו. המשרד מתכוון להמשיך עם רפורמת הקווים הכשרים כמתוכנן".
משרד האוצר ורשות התחרות הביעו אף הם את התנגדותם לחוק, והדגישו שאפשרות הניוד של מספר סלולרי היא אחד מאבני היסוד של רפורמת הסלולר שהובילה לתחרות בתחום. יו"ר הועדה, ח"כ מיכאל ביטון, הדגיש כי הוא לא מעוניין שהדיון יעסוק בפרטי החוק ודאג לקצר את הדיון עד כמה שניתן כדי להספיק להעביר את החוק לקריאה ראשונה לפי ההסכמות. בהמשך היום, החוק צפוי לעלות למליאה בקריאה ראשונה.