סגור
סלולר טלפון נייד התמכרות
משתמשי טלפון נייד (צילום: שאטרסטוק)

אחרי הפסיקה על חובת הודעה נפרדת לפני סוף הנחה: תביעות נגד פלאפון וגולן

אחרי שהעליון קבע במסגרת תביעה נגד סלקום כי חברות חייבות להודיע לכל לקוח על סיום תקופת הנחה בחבילה בהודעה נפרדת, ולא כחלק מהודעת החשבון, אחרת החברה אינה זכאית להעלות מחיר, לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשו שתי בקשות לאישור תביעה ייצוגית בנושא נגד פלאפון וגולן טלקום

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשו היום (ג') שתי בקשות לאישור תביעה ייצוגית נגד חברות הסלולר פלאפון וגולן טלקום, זאת בטענה שהן מחדשות עסקאות ו/או מעלות את המחיר שהן גובות מלקוחותיהן בגין השירותים הניתנים על ידן בסיומה של עסקה לתקופה קצובה, מבלי שהן מעדכנות את לקוחותיהן בטרם זאת באמצעות הודעה נפרדת.
התובענות שהוגשו באמצעות עורכי הדין יונתן רפפורט, אדם לוין ורועי ביטון, ממשרד "רפפורט, לוין, ביטון", הוגשו ימים ספורים בלבד לאחר שבית המשפט העליון קבע במסגרת תביעה נגד סלקום כי עוסק שלא שולח הודעה נפרדת לפני סיום תקופת ההנחה שנתן ללקוח - במסגרת עסקה צרכנית לתקופה קצובה בזמן - לא זכאי להעלות מחיר, והעסקה בתום תקופת ההטבה בטלה מאותו מועד. זאת, אפילו אם ניתן יידוע בחשבונית.
1 צפייה בגלריה
עוה"ד יונתן רפפורט, רועי ביטון ואדם לוין
עוה"ד יונתן רפפורט, רועי ביטון ואדם לוין
עוה"ד יונתן רפפורט, רועי ביטון ואדם לוין
(צילום: מיקה סלומון)
פסק דינו של העליון קיבל למעשה ערעור שהוגש על ידי שני תובעים ייצוגים על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לדחות בחלקה תביעה ייצוגית נגד סלקום הנוגעת לתוכנית "סלקום טריפל". במסגרת פסק הדין, בית המשפט העליון קבע הלכה הנוגעת ליידוע צרכנים בעסקה לתקופה קצובה, שהיא עסקה מאוד שכיחה במשק. המדובר בעסקה שבתחילתה ניתן מחיר מוזל לתקופה מסוימת ולאחר מכן העוסק מעלה את המחיר. סלקום ציינה כי היא שוקלת להגיש בקשה לדיון נוסף.
במסגרת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה היום נגד פלאפון, נטען על ידי המבקש כי "עניינה של בקשת האישור הינו בכך שפלאפון מחדשת עסקאות ו/או מעלה את המחיר שהיא גובה מלקוחותיה בגין השירותים הניתנים על ידה בסיומה של עסקה לתקופה קצובה, וזאת מבלי שהיא מעדכנת את לקוחותיה בטרם זאת באמצעות הודעה נפרדת, בכך שהיידוע שניתן על ידה בחשבניות אינו "מובלט" ובראש העמוד, כמצוות הוראות הדין והרישיון, אלא הינו לקוי ונסתר מהעין, ובכך שהיא אינה מיידעת את לקוחותיה ב-SMS טרם העלאת התעריפים, ואינה מעבירה ללקוחות תיעוד לשליחת ההודעה".
במסגרת הבקשה שהגיש מבקש אחר נגד גולן טלקום, נטען גם כי היא מחדשת עסקאות ו/או מעלה את המחיר שהיא גובה מלקוחותיה בגין השירותים הניתנים על ידה בסיומה של עסקה לתקופה קצובה, וזאת מבלי שהיא מעדכנת את לקוחותיה בטרם זאת באמצעות הודעה נפרדת, ומבלי שהיא שולחת אליהם הודעות SMS.
באי כוח שני המבקשים מסרו בתגובה: "עד היום הסתמכו חברות הסלולר על העובדה כי נושא יידוע הלקוחות מצוי בתחום 'האפור', לפיו הן יכולות ליידע על שינוי התעריף בין דפי החשבון, והצליחו להגדיל את הכנסותיהן באופן דרמטי בשיטה זו. הבקשה החדשה הוגשה בכדי להסדיר את התחום כך שכל לקוח יידע במדויק כמה עליו לשלם וכמה חויב בפועל. לתובענה הייצוגיות שהגשנו ישנה משמעות צרכנית אדירה ואנו בטוחים שבית המשפט יבין חשיבות זו".
מפלאפון נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את הבקשה ונתייחס בבית המשפט לאחר קבלתה". מגולן טלקום נמסר בתגובה כי החברה לומדת הבקשה.