סגור
מטוס ללא טייס אירונאוטיקס
מל"ט של אירונאוטיקס (צילום: אירונאוטיקס)

בשל הערכת השווי הנמוכה לאירונאוטיקס: אביחי סטולרו לוקח את רפאל לבוררות

לפי ההסכם בין הצדדים, איש העסקים ימכור בספטמבר את חלקו (50%) ביצרנית המל"טים לרפאל, שמחזיקה ביתרת המניות; ואולם מאחר שהערכת שווי עדכנית קבעה מחיר נמוך מזה ששולם ב-2019 - סטולרו מבקש לקיים בוררות

איש העסקים אביחי סטולרו יקבל בימים הקרובים מרפאל 487 מיליון שקל על חלקו באירונאוטיקס שאותה רכשו בחלוקה שווה של 50% ב-2019 תמורת כ-840 מיליון שקל.
לפי ההסכם בין הצדדים, בספטמבר הקרוב, ארבע שנים לאחר החתימה על העסקה, סטולרו יוכל לחייב את רפאל לרכוש ממנו את חלקו ביצרנית המל"טים, ורפאל מצדה תוכל לחייב אותו למכור לה את חלקו.
עם מימוש האופציה בידי סטולרו ופירוק השותפות באירונאוטיקס, בחרו הצדדים בדלויט כדי שתערוך הערכת שווי עדכנית לחברה.
לפי ההסכם בין הצדדים, במקרה שהערכת השווי החדשה תנקוב במחיר שנמוך ממחירה של אירונאוטיקס ערב רכישתה ב-2019, רפאל תשלם על חלקו של סטולרו מחיר שלא יפחת מהסכום ששילם במעמד הרכישה.
בהערכת השווי העדכנית דלויט קבעה לאירונאוטיקס מחיר שנמוך ממחירה ערב רכישתה, מה שמאפשר לסטולרו לגרוף מרפאל את כל כספי השקעתו בחברה שמקורם בהלוואה בנקאית שלקח, וזאת בתוספת ריביות, עלויות מימון ועוד של כ-65 מיליון שקל.
לפיכך הופתעו ברפאל מבקשתו של סטולרו מהימים האחרונים לגשת לבוררות מוסכמת, בשל השגותיו על הערכת השווי של דלויט. ההבנות המוקדמות בין הצדדים מחייבות את רפאל להיעתר לבקשה כזאת, ולפיכך הם יגשו לבוררות בקרוב.
גורמים המקורבים לחברה אומרים כי מבחינתה אין כל מחלוקת עם סטולרו, וכי בכל מקרה היא תעביר לו את חלקו באירונאוטיקס, 487 מיליון שקל, שכן מדובר בסכום שאינו במחלוקת.
רפאל, שהיא חברה ממשלתית, התעניינה באירונאוטיקס בשל הצורך הבהול שלה להרחיב את היצע מוצריה גם בתחום המל"טים, לחדור לשווקים חדשים ולהגדיל את חלק היצוא שלה. היא נזקקה לשותפות של סטולרו כדי למנוע מצב שאירונאוטיקס תהיה חברה ממשלתית ויחולו עליה דינים מגבילים.
גורם ביטחוני אמר לכלכליסט כי רפאל עדיין לא קיבלה החלטה לגבי הכנסת שותף להחזקה באירונאוטיקס כדי שמגבלות רשות החברות לא יחולו עליה באופן שעשוי לפגוע במעמדה מול מתחרות.
לדברי הגורם, רשות החברות הממשלתיות מעורבת במצב היחסים של רפאל עם סטולרו, וייתכן שתתבקש לאפשר את עצמאותה של אירונאוטיקס בתקופה הקרובה.