עלות האבטחה של הרכבת הקלה בירושלים תוכפל ל-60 מיליון שקל
מה גרם לעלויות לזנק? על פי גורמים הארכת הקו האדום תגרום לצורך בעוד שעות פעילות של מאבטחים. כמו כן, הרחבתו העתידית ב־10 ק"מ נוספים תוסיף 12 תחנות על 23 התחנות הקיימות
משרד התחבורה נערך לשלם לעיריית ירושלים 60 מיליון שקל עבור אבטחת הרכבת הקלה בירושלים ב־2025, כך עולה ממסמכים שפורסמו על ידי החשכ"ל. מדובר בסכום יותר מכפול בהשוואה לממוצע בשנים האחרונות.
אבטחת הרכבת הקלה התבצעה מ־2012 ועד 2013 על ידי משטרת ישראל שהתקשרה עם עיריית ירושלים. מ־2013 מבוצעת ההתקשרות עם עיריית ירושלים, שהקימה יחידת אבטחה, על ידי משרד התחבורה. כך, בשנים 2020 עד 2022 נעו עלויות האבטחה השנתיות סביב 24 מיליון שקל, וב־2024-2023 סביב 27 מיליון שקל בשנה.
מה גרם לעלויות לזנק השנה? לפי גורמים המקורבים לנושא, הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה תגרום לצורך בעוד שעות פעילות של מאבטחים. בפועל הקו האדום מתפרס על 13.8 ק"מ, אך הרחבתו העתידית ב־10 ק"מ נוספים תוסיף 12 תחנות על 23 התחנות הקיימות.
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "עלויות האבטחה ל־2025 נגזרות מהרחבת הפעילות ותגבור מערך האבטחה לאורך פתיחת הרחבות הקו האדום, אשר תגדיל את מספר התחנות הפעילות בכ־50%, לצד עדכון שכר המאבטחים". ממשרד התחבורה נמסר: "החל מ־2013 פעילות האבטחה מתוקצבת על ידי משרד התחבורה במסגרת הסכם מימון בין המשרד לבין עיריית ירושלים". מהמשטרה נמסר: "הקו האדום החל לפעול ב־2011, כאשר אבטחתו התבצעה על ידי יחידת אבטחה שהוקמה במיוחד על ידי עיריית ירושלים, בתיאום עם משטרת ישראל ובמימון משרד התחבורה. ב־2022 עוגן מעמדה של יחידת האבטחה בחוק".































