סגור

שקד מיישרת קו עם תושבי חריש - ומסילת הרכבת במנשה מתעכבת

שרת הפנים פעלה להוריד מסדר היום של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דיון בנושא תוואי המסילה, בגלל התנגדות של עיריית חריש לתוואי המסתמן; הדיון במועצה הארצית לתכנון ובנייה התקיים אתמול, וההחלטה על אי־העלאת נושא מסילת מנשה התקבלה ברגע האחרון. שקד: "רוצה להעמיק בנושא ולדייק את החלופה הטובה ביותר"

שרת הפנים איילת שקד פעלה להוריד מסדר היום של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דיון בנושא תוואי מסילת מנשה בגלל התנגדות של עיריית חריש לתוואי המסתמן. עיריית חריש התנגדה לתוואי שהומלץ על ידי הוועדה המשותפת לתחבורה יבשתית שקבעה כי מסילת הרכבת תעקוף את העיר מכיוון מערב ולא תעבור דרכה. הדיון במועצה הארצית לתכנון ובנייה התקיים אתמול וההחלטה על אי־העלאת נושא מסילת מנשה התקבלה ברגע האחרון.
החלופה שהומלצה על ידי הוועדה כללה עיקוף של העיר חריש ממערב והקמה של תחנת רכבת באיזור התעשייה עירון, סמוך לברקאי. החלופה שלא התקבלה כללה הקמה של שתי תחנות: תחנה תת־קרקעית בחריש ותחנה נוספת סמוך למחלף עירון. הוועדה המליצה על החלופה שלא כוללת תחנה בחריש מטעמים בטיחותיים שקשורים לבעייתיות שבהובלת מטענים עם חומרים מסוכנים מתחת לאדמה, טעמים סביבתיים ועלויות גבוהות יותר בתוואי תת־קרקעי. עם זאת, הקמה של תחנה בחריש מספקת מענה תחבורתי טוב יותר מתחנה שתמוקם על כביש 65.
1 צפייה בגלריה
איילת שקד חברת כנסת מ מפלגת ימינה
איילת שקד חברת כנסת מ מפלגת ימינה
שרת הפנים איילת שקד. מבקשת להעמיק בנושא
(צילום: יואב דודקביץ)
מלשכת שקד נמסר כי במשרדה ביקשו “להעמיק בנושא ולדייק את החלופה הטובה ביותר”.
ראש עיריית חריש יצחק קשת: “חריש צריכה תחנת רכבת שתיתן מענה לתושבי העיר. תחנת רכבת היא מנוע צמיחה הכרחי לעיר חדשה. לא הגיוני להקים מסילת רכבת שבסופו של דבר לא תעבור צמוד לעיר”.