מנהל רשות המטרו עוזי יצחקי עוזב את תפקידו לאחר חמישה חודשים בלבד
יצחקי, שמונה על ידי שרת התחבורה מירי רגב בניגוד לדעת אנשי המקצוע, עוזב בדיוק כשנת"ע עומדת לפרסם מסמכי מיון מוקדם למכרזים על פרויקט המוערך ביותר מ-150 מיליארד שקל. נת"ע צפויה לקדם את הפרויקט באופן עצמאי
עוזי יצחקי הודיע כי לא ימשיך בתפקידו כמנהל רשות המטרו, חמישה חודשים בלבד לאחר כניסתו לתפקיד. המטרו נחשב ל"בן חורג" במשרד התחבורה, כיוון ששרת התחבורה, מירי רגב, לא פעם הטילה ספק בחשיבותו. עם זאת, בהמשך לסיכומים עם משרד האוצר על הקמת רכבות מקריית שמונה ועד אילת, הסכימה רגב לקדם את הפרויקט המוערך ביותר מ-150 מיליארד שקל.
העיתוי של יצחקי אינו מקרי, בזמן הקרוב נת"ע צפויה לפרסם מסמכי מיון מוקדם של פרויקט המטרו לקראת המכרזים על הקווים השונים והם עוסקים בתנאי הסף הנדרשים מהמועמדים על מנת להתמודד עם עבודות הביצוע. מדובר בהליך משמעותי לקראת מכרזי ענק בהם יקחו חלק חברות מכל העולם, ואופן הסדרתם יקבע כיצד ייראה הליך הקמת המטרו בשנים הקרובות.
אם יצחקי ממילא לא מתכנן להישאר בתפקיד, יש להניח שהוא מראש מעדיף שלא לקחת על עצמו את האחריות שבקביעת הקריטריונים, בעוד שבנת"ע מכירים את הסוגייה מקרוב וניגשים למלאכה עם יותר ניסיון והפקת לקחים מתהליכים דומים בהקמת הרכבת הקלה.
יצחקי ששימש בעבר כמנכ"ל משרד התחבורה ויו"ר נמלי ישראל, הוא מינוי של רגב, שקיבלה את ההחלטה בניגוד לדעת אנשי המקצוע שטענו כי המטרו לא זקוק למנהל נפרד, אלא צריך להתנהל על ידי נת"ע שממילא משמשת כזרוע הביצועית שלו. כעת מתחיל פרויקט המטרו שלב משמעותי בהקמתו, ובהיעדר מנהל ישיר מתכוונים בנת"ע לקדם את הסוגיות באופן עצמאי.
היום (א') צפוי להיערך דיון שיעסוק בין היתר במבנה הארגוני של רשות המטרו, שמתנהלת בעיקר כגוף מפקח ומנהל, בזמן שנת"ע מבצעת את התכנון והעבודה בפועל. בין יצחקי לגורמים במשרד התחבורה עלו מחלוקות לגבי צורת העבודה ותפקידה של הרשות במערך הקמת המטרו, וכפועל יוצא מכך נדונו גם סמכויותיו של יצחקי מול נת"ע וכן מול שאר הגופים שלוקחים חלק בהקמת המטרו, כמו נתיבי ישראל, נתיבי איילון וחברות זרות נוספות. משעמדתו לא קודמה, לקראת הדיון החליט יצחקי לסיים את תפקידו.






























