סגור
יו"ר ש"ס אריה דרעי וראש הממשלה בנימין נתניהו
יו"ר ש"ס אריה דרעי וראש הממשלה בנימין נתניהו. החוק יסלול את שובו של דרעי לממשלה (צילום: יואב דודקביץ)

ההפיכה חוזרת: ועדת החוקה תכונס בשבוע הבא לאישור החוק לביטול עילת הסבירות

לאחר שדיונה שתוכנן להתקיים הבוקר נדחה בשל הפיגוע בעלי, הוועדה תתכנס בימים ראשון עד שלישי בשבוע הבא כדי להכין את החוק להצבעה בקריאה ראשונה. החוק יסלול את שובו של דרעי לממשלה

ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת תכונס בתחילת השבוע הבא כדי לקדם הצעת חוק לביטול עילת הסבירות על ידי בג"ץ. הוועדה תכונס ברציפות בימים ראשון, שני ושלישי כדי להשלים את החוק ולהעלותו להצבעה בקריאה ראשונה במליאה. ישיבתה של הוועדה בעניין זומנה להבוקר (רביעי), אך היא נדחתה לבקשת ח"כים שביקשו להשתתף בהלוויות בעקבות הפיגוע אתמול בעלי.
בקואליציה דבקים במתווה שהציע שופט העליון נועם סולברג לפיו בית המשפט לא יוכל להתערב בהחלטות של מדיניות ממשלה, למשל בנושא מינויים, אלא רק על ענייני זכויות אזרח ופרט. אימוץ המתווה הזה בחקיקה יאפשר את שובו לממשלה של יו"ר ש"ס אריה דרעי שפוטר לפני כחצי שנה בעקבות החלטת בג"ץ.
בקואליציה פועלים לקדם את הצעת החוק הזו לאחר המשבר בשיחות בבית הנשיא בין הליכוד לבין יש עתיד והמחנה הממלכתי. כזכור, שתי הסיעות האחרונות הודיעו על הפסקת השיחות עד לאיוש נציג הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים. בבחירות שנערכו בשבוע שעבר נבחרה רק נציגת אופוזיציה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) כאשר המועמדת היחידה מטעם הקואליציה ח"כ טלי גוטליב (ליכוד) השיגה רק 15 קולות שתמכו בה מול 59 ח"כים שהתנגדו. ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לה להסיר את מועמדותה והיא סירבה. לפי החוק יש לקיים את הבחירות בתוך 30 ימים (מיום הבחירות לוועדה שנערכו לפני שבוע בדיוק), כלומר עד 14 ביולי.

סוף

--