סגור
מפגינים ברחוב בלפור להחזרת החטופים
המפגינים בבלפור (צילום: שלו שלום)

ארה"ב: תקפנו יותר מ-85 מטרות בסוריה ובעיראק; בכיר בחמאס: נשיב בקרוב מאוד להצעה

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב אישר כי בוצעו תקיפות אוויריות נגד כוחות של משמרות המהפכה ומיליציות פרו-איראניות; גלנט: "לא נעצור את האש מול חיזבאללה - גם אם תהיה הפסקה בדרום". לוחמי מגלן חיסלו בחאן יונס מחבלים מטווח קצר. מערכת "חץ" יירטה טיל קרקע-קרקע ששיגרו החות'ים לאילת

23:45 - ארה"ב: תקפנו יותר מ-85 מטרות בסוריה ובעיראק. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) אישר רשמית כי בוצעו תקיפות אוויריות נגד כוחות של משמרות המהפכה האיראניים ומיליציות פרו-איראניות בסוריה ובעיראק. לדבריו, "צבא ארה"ב תקף יותר מ-85 מטרות, עם מטוסים רבים הכוללים מפציצים ארוכי טווח. בתקיפות הופעלו יותר מ-125 אמצעי לחימה מדויקים". עוד נמסר בהודעת פיקוד המרכז כי "התקיפות כוונו לעבר מרכזי פיקוד ובקרה, מודיעין ומחסני אמל"ח - שסייעו בהתקפות נגד כוחות אמריקניים".
22:55- צה"ל תקף אתר צבאי ומשאית אמל"ח של חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו אתר צבאי של חיזבאללה במרחב הכפר בליידא ומשאית שבה אוחסנו אמצעי לחימה במרחב הכפר שובא שבדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים למרחבים אביבים ויראון, אין נפגעים.
22:35- דיווח: "התקיפה בסוריה - תגובה אמריקנית להרג חייליה בירדן". גורם אמריקני אישר לרשת ABC כי "החלו התקיפות האמריקניות בסוריה בתגובה לתקיפה בירדן", שהובילה למותם של שלושה חיילים אמריקנים. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח מוקדם יותר כי שמונה מוצבים של המיליציות הפרו-איראניות הותקפו במזרח סוריה - ושישה בני אדם נהרגו. (ליאור בן ארי)
22:15 - דיווח: אתרים של המיליציות הפרו-איראניות בסוריה הותקפו. רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה על תקיפות במזרח סוריה, באזור העיר אל-מיאדין שבמחוז דיר א-זור. לפי הדיווחים, הותקפו אתרים של המיליציות הפרו-איראניות שפועלות על אדמת סוריה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי "מטוסים לא מזוהים" תקפו מטרות באזורים בין אל-בוכמאל לאל-מיאדין בסוריה. (ליאור בן ארי)
19:45 - בכיר בחמאס: נשיב "בקרוב מאוד" להצעה שגובשה בפריז. גורם בכיר בחמאס הודיע כי הארגון ישיב להצעה שגובשה בפסגת פריז לעסקת חטופים והפסקת אש "בקרוב מאוד". כך דווח בסוכנות הידיעות AP. לדברי הגורם, הפסקת אש קבועה נחשבת לרכיב החשוב ביותר בעיני חמאס - וכל היתר יכול להיות נתון למש ומתן. (AP)
18:40 - בכירי החמאס והג'יהאד שוחחו: "המו"מ צריך להוביל לסיום המלחמה". ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, שוחח עם מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, בנוגע להצעה המתגבשת לעסקת חטופים. כך נמסר מחמאס, שם ציינו כי השניים הסכימו על כך שהמשא ומתן צריך להוביל "לסיום מוחלט של המלחמה, נסיגת צה"ל, הסרת המצור, שיקום הרצועה והשלמת עסקת חילופים". (עינב חלבי)
18:00 - גלנט: לא נעצור את האש מול חיזבאללה - גם אם תהיה הפסקה בדרום. שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בגבול הצפון, ואמר ללוחמי יחידת האלפיניסטים שפועלים בחרמון כי "אם חיזבאללה חושב שכאשר תהיה הפסקת אש בדרום נחדול את האש נגדו - הוא טועה בגדול. אני אומר בצורה מפורשת - כל עוד לא נגיע למצב שניתן להחזיר בביטחון את תושבי הצפון, אנחנו לא נחדול". לדבריו, "הכוחות נמצאים בכוננות גבוהה מאוד, ערוכים בהיקפים גדולים, וזאת כמובן פעולה נוספת לכך שחיל האוויר ערוך, שחרטומי המטוסים מופנים צפונה לכל אירוע שעלול לקרות". (יואב זיתון)
17:30 - מערכת "חץ" יירטה טיל קרקע-קרקע ששיגרו החות'ים לעבר אילת. לוחמי ההגנה האווירית יירטו טיל קרקע-קרקע ששיגרו החות'ים מתימן לעבר אילת. מדובר צה"ל נמסר כי היירוט בוצע באמצעות מערכת "חץ 2" במרחב הים האדום. תושבים דיווחו על פיצוץ חזק שנשמע באזור אילת. (יואב זיתון)
11 צפייה בגלריה
מערכת הגנת ה טילים חץ 2
מערכת הגנת ה טילים חץ 2
מערכת הגנת טילים חץ 2
(צילום: באדיבות דובר צה"ל)
17:00 - מחבלים חוסלו מטווח קצר, פיר מנהרה אותר במסגד: פעילות מגלן בחאן יונס. עוצבת הקומנדו חיסלה מחבלים רבים בהיתקלויות מטווח קצר במהלך הפעילות במערב חאן יונס, המהווה מעוז טרור של חמאס, וממשיכה להעמיק את השליטה במרחב. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי לוחמי מגלן פשטו על מתחם צבאי של חמאס הממוקם בתוך מסגד ואיתרו בו פיר מנהרה. סמוך למסגד אותרו מצבורי אמצעי לחימה, נשקים, תיקי לאו וקשרים טקטיים. בנוסף, הלוחמים איתרו מעבדה לייצור מטעני חבלה שכללה חומרי נפץ, מערכות ומכשירי הפעלה למטענים. (ynet)
16:30 - צה"ל תקף חוליית מחבלים ותשתיות טרור בלבנון. צה"ל תקף חוליית מחבלים, תשתיות טרור ומבנים צבאיים ששימשו את חיזבאללה במרחבים עיתרון, אלחיאם, כפר קאנא וג'בל בלאט. כמו כן, צה"ל תקף בארטילריה להסרת איום במרחבים אלג'בין, עיתה א-שעב ועיתרון. מדובר צה"ל נמסר כי הבוקר זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב קריית שמונה, צה"ל תקף את מקורות הירי. בנוסף, זוהה שיגור אחד משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, צה"ל תקף בתגובה. (ynet)
14:26 - עשרות מפגינים במאהל משפחות החטופים ליד מעון נתניהו בירושלים.

11 צפייה בגלריה
מפגינים ברחוב בלפור להחזרת החטופים מלחמה בעזה חרבות ברזל 2.2.2024
מפגינים ברחוב בלפור להחזרת החטופים מלחמה בעזה חרבות ברזל 2.2.2024
מפגינים ברחוב בלפור להחזרת החטופים
(צילום: שלו שלום)

11 צפייה בגלריה
מפגינים ברחוב בלפור להחזרת החטופים מלחמה בעזה חרבות ברזל 2.2.2024
מפגינים ברחוב בלפור להחזרת החטופים מלחמה בעזה חרבות ברזל 2.2.2024
מפגינים ברחוב בלפור להחזרת החטופים
(צילום: שלו שלום)

11 צפייה בגלריה
מפגינים ברחוב בלפור להחזרת החטופים
מפגינים ברחוב בלפור להחזרת החטופים
(צילום: שלו שלום)

13:53 - ביום ראשון: מתווה החזרה לשגרת חיים בעוטף יוצג לראשי הרשויות. בתום ישיבה שנמשכה אמש שעות ארוכות, בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, ראש מינהלת תקומה משה אדרי, מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, ראש אגף תקציבים יוגב גרדוס וגורמי מקצוע נוספים, גובש מתווה מקיף שנועד לאפשר את חזרתם של תושבי העוטף באופן מדורג. כך נודע ל-ynet.
נמסר כי המתווה, שגובש בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', "נותן מענה מקיף לנושאים דחופים בתחום החינוך, בתי ספר עורפיים, צרכי ביטחון, תמרוץ עסקים, התארגנות התושבים ברמת הפרט והקהילה ונושאים נוספים".
טרם הבאת המתווה לאישור הממשלה, יתקיים ביום ראשון בערב דיון בהשתתפות אותו הפורום גיבש אותו, ובהשתתפות ראשי הרשויות - שבו יוצג המתווה באופן מפורט. (איתמר אייכנר)
13:00 - במתחם כספות תת-קרקעי: נחשפה ההתארגנות הפיננסית של חמאס בימים שלפני 7 באוקטובר. דובר צה"ל פרסם תיעוד מפעילות אוגדה 99 במרכז רצועת עזה. בין היתר, נראית פשיטה של לוחמי צוות הקרב של חטיבת יפתח על מתחם כספות של חמאס שבהן אותרו כ-100 אלף שקל ומסמכים המעידים על שיטת העברות הכספים של ארגון הטרור. "גילינו תוואי תת-קרקעי ובתוכו 3 כספות שבהן מאות אלפי שקלים, מאות צ'קים, המון מסמכים ואגרות חוב בשווי מיליוני דולרים", סיפר אחד הלוחמים. "אנחנו גם רואים תיעוד מוכח שכל הסחר הזה והמסה העיקרית שלו בעצם נעשו בין 2 ל-5 באוקטובר, ממש לפני המתקפה".


בתיעוד נראים גם לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 מאתרים במהלך פעילותם במרחב נוסייראת מתחם לייצור פגזי רקטות המושתת על מכונות אזרחיות ורב-תכליתיות, שהוסבו על ידי חמאס למטרות טרור, וכן לוחמי צוות הקרב של חטיבה 179 שחיסלו מאות מחבלים חמושים, איתרו והשמידו תוואי מנהור משמעותיים, וכן אמצעי לחימה רבים ומבנים ששימשו את חמאס.
בצה"ל אומרים כי לוחמי אוגדה 99 חיסלו מחבלים רבים ופגעו בתשתיות טרור רבות, וכי אחת ממשימותיה המרכזיות של האוגדה הייתה מניעת מעבר מחבלי חמאס ואמצעי לחימה מצפון הרצועה למרכז הרצועה. "אומרים שרק עם המוכן להילחם על חירותו ראוי לה – בזכותכם, אנשי המילואים, העם שלנו ראוי לחירותו", אמר מפקד האוגדה תת-אלוף ברק חירם ללוחמי חטיבת יפתח. "המחיר כבד, חברים שלנו לנשק נפלו, ואחרים חזרו פצועים אבל אין מלחמות בחינם. נמשיך להיערך למשימות הבאות, מתי שנידרש, איפה שנידרש". (יואב זיתון)

12:52 - ח"כ קריב הקריא את שמות החטופים מול בית נתניהו בקיסריה: "זקוקים לר"מ אמיץ שיחזיר אותם". במהלך מחאה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, ח"כ גלעד קריב (העבודה) הקריא את שמות החטופים המוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה. קריב פנה לנתניהו: "אין לי ברירה אלא להתייצב ולהשתמש בחסינות הפרלמנטרית שלי על מנת להשמיע באוזניך את שמות החטופים שתחת הנהגתך נחטפו לעזה לפני 118 ימים. בושה גדולה שהמשטרה סותמת פיות תחת הנהגתך והנהגת השר בן גביר, בושה גדולה יותר שלא יצאת למשפחות החטופים שהתייצבו ליד ביתך במהלך השבתות האחרונות. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה פחדן, אנחנו זקוקים לראש ממשלה אמיץ שיידע להתמודד עם הפגנות מול ביתו ולהתייצב באומץ מול הקיצונים בממשלתו בשביל החזרת החטופים". (איתן גליקמן, מורן אזולאי)
11:19 - דיווח באיראן: מפקד במשמרות המהפכה נהרג ב"תקיפה הישראלית" בדמשק. התקשורת באיראן דיווחה כי ב"תקיפה הישראלית" באזור א-סיידה זיינב שבדמשק נהרג מפקד במשמרות המהפכה האיראניים. בדיווחים נוספים צוין כי שמו של ההרוג סעיד עלידאדי. לפי מכון המחקר הסורי "נורס" המזוהה עם האופוזיציה, יעד התקיפה היה מטה של משמרות המהפכה.
מוקדם יותר טען הצבא הסורי כי יירט מספר טילים שישראל שיגרה מרמת הגולן לעבר דמשק. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, מסר תחילה לרשת "אל-ערבייה" כי שלושה אנשים מהמיליציות הפרו-איראניות נהרגו בתקיפה. (ליאור בן ארי)

11 צפייה בגלריה
 סעיד עלידאדי, המפקד במשמרות המהפכה שנהרג ב"תקיפה הישראלית"
 סעיד עלידאדי, המפקד במשמרות המהפכה שנהרג ב"תקיפה הישראלית"
סעיד עלידאדי, המפקד במשמרות המהפכה שנהרג ב"תקיפה הישראלית"

10:13 - מפגינים חסמו את מעבר ניצנה: "אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר". תנועת "צו 9" חסמה את מעבר ניצנה במטרה למנוע את מעבר שיירות הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. "אחרי הליכה ארוכה והתגברות על מחסומים רבים בתנאי מזג אוויר לא פשוטים הגיעו כעת פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופים למעבר ניצנה. החל משעה זו המעבר חסום לתנועה ואף משאית אספקה אחת לחמאס לא עוברת מכאן. אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר", נמסר. (אלישע בן קימון)

11 צפייה בגלריה
מוחים חוסמים את מעבר ניצנה למעבר משאיות סיוע לרצועת עזה
מוחים חוסמים את מעבר ניצנה למעבר משאיות סיוע לרצועת עזה
מוחים חוסמים את מעבר ניצנה
(צילום: צו 9)

9:58 - רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור קריית שמונה. לפי צה"ל זוהו שלושה שיגורים לעבר מרחב קריית שמונה במהלך האזעקות האחרונות - והרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. דוברות העירייה עדכנה כי לא דווח על נפגעים או נזקים. (יאיר קראוס)
9:53 - בעקבות הביקורת: רוב אירועי "דרום אדום" בוטלו. עמותת התיירות שקמה בשור הודיעה כי הוחלט לא לקיים השנה את אירועי "דרום אדום", למעט צעדת הכלניות לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש מועצת שער הנגב שנפל ב-7 באוקטובר. מנכ"לית עמותת התיירות, דורון נחמני-אשטן, אמרה כי "אנחנו קשובים ושותפים לכאבם של תושבי האזור. החלטנו, יחד עם חמש המועצות האזוריות השותפות שלנו, לא לקיים את אירועי דרום אדום במתכונת שתוכננה. מרוץ הכלניות והשוק - לא יתקיימו - והנרשמים יקבלו החזר כספי - וכך גם סיורי הפריחה של קק"ל. צעדת הכלניות לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל, בתיאום ובהסכמת משפחתו ומועצת שער הנגב, תתקיים". (מתן צורי)

11 צפייה בגלריה
פנאי פריחת כלניות רמת סירין
פנאי פריחת כלניות רמת סירין
כלניות. השנה הפסטיבל לא יתקיים
(צילום: אילן גולדמן)

8:46 - חשד: גנבו עשרות מחשבים ממלון בים המלח - ששימשו את ילדי שדרות המפונים. המשטרה עצרה שלושה חשודים, תושבי דימונה ובאר שבע, בחשד לגניבת עשרות מחשבים ממלון בים המלח - אשר שימשו ללמידה עבור ילדי העיר שדרות לאחר שפונו מבתיהם בעקבות המלחמה. מעצרם של השלושה, בשנות ה-30 לחייהם, הוארך עד תחילת השבוע הבא. (אילנה קוריאל)
8:13 - דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטה של משמרות המהפכה של איראן בדמשק. מכון המחקר הסורי "נורס" המזוהה עם האופוזיציה פרסם כי "ישראל תקפה מטה של משמרות המהפכה" באזור א-סיידה זיינב בדמשק לפנות בוקר.
הדיווחים על התקיפה לכאורה לא עלו באתרים רשמיים, אבל בלילה פרסם אתר "קול הבירה" הסורי - שגם מזוהה עם האופוזיציה הסורית - כי נשמעו פיצוצים בדמשק, ובהמשך דיווח כי ישראל תקפה אתרים באזור א-סיידה זיינב. בעוד פרסום מקומי מהלילה דווח כי ישראל באזור תקפה אתרים של המיליציות הפרו איראניות. (ליאור בן ארי)
7:18 - עזרים טכנולוגיים מעל הקרקע, גדר במימון ערבי מתחתיה: התוכנית הישראלית לציר פילדלפי. ישראל ממשיכה לבחון חלופות להצבת כוחות ביטחון ישראליים בציר פילדלפי, דבר שבמצרים מתנגדים לו מכל וכל. כעת נודע שהשבוע, בביקורם של ראש השב"כ רונן בר וראש אמ"ן אהרון חליוה במטה המודיעין המצרי בקהיר, נידונה הצעה ישראלית חדשה.
ההצעה החלופית היא להציב "עזרים טכנולוגיים" מעל ציר פילדלפי בצד הישראלי, שיזהו נוכחות של פלסטינים, או ניסיונות להתקרב אל הציר במאמץ לעבור לסיני או להבריח לעזה נשק וציוד צבאי, דרך מנהרות מתחת לפני הקרקע. בצד המצרי של ציר פילדלפי יפעלו 750 אנשי שיטור מצרים. במקביל ישראל ניהלה מגעים עם אחת מנסיכויות המפרץ, בניסיון לשכנעה לממן הקמת גדר תת קרקעית שתביא לניתוק מלא בין עזה לסיני, על מנת לסכל את המעברים. (סמדר פרי, איתמר אייכנר, ציפי שמילוביץ, ניו יורק)

11 צפייה בגלריה
ציר פילדלפי. ישראל רוצה להביא לניתוק מלא בין עזה לסיני
ציר פילדלפי. ישראל רוצה להביא לניתוק מלא בין עזה לסיני
ציר פילדלפי. ישראל רוצה להביא לניתוק מלא בין עזה לסיני
(צילום: Ahmad Hasaballah, גטי אימג'ס))

7:17 - שר ההגנה האמריקני שוחח עם גלנט על "מעבר ללחימה בעצימות נמוכה בעזה". לויד אוסטין הודיע כי שוחח אתמול עם שר הביטחון יואב גלנט על "יציבות בגדה המערבית". עוד מסר אוסטין כי השניים שוחחו על "מעבר ללחימה בעצימות נמוכה בעזה, ועל פתרון דיפלומטי בגבול ישראל-לבנון". מוקדם יותר, אמר אוסטין כי הוא "לא צופה התפתחות של הסכסוך בין ישראל לחיזבאללה למלחמה כוללת".


11 צפייה בגלריה
לוחמי צה"ל ברצועת עזה
לוחמי צה"ל ברצועת עזה
לוחמי צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

11 צפייה בגלריה
לוחמי צה"ל ברצועת עזה
לוחמי צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

11 צפייה בגלריה
לוחמי צה"ל ברצועת עזה חרבות ברזל 2.2.24
לוחמי צה"ל ברצועת עזה חרבות ברזל 2.2.24
(צילום: דובר צה"ל)