סגור

הקורונה בישראל
מספר הנפטרים ביוני: הנמוך בחודש אחד. אלו מוקדי הקורונה

בחודש שעבר נפטרו מקורונה 7 ישראלים, הכי מעט מפרוץ המגפה. אתמול נמנו יותר מ-200 מאומתים זה היום הרביעי ברצף, אבל בחולים קשה ובמאושפזים אין עלייה של ממש. בנימינה כבר לא אדומה, 3 יישובים אחרים עדיין כן. נתוני הקורונה המלאים

יום רביעי ברציפות עם יותר מ-200 מאומתים: 295 ישראלים אובחנו אתמול (יום ה') כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-55 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 0.5%. מתחילת השבוע אובחנו בישראל 1,328 חיוביים לקורונה (כ-265 בממוצע ליום), לעומת 1,307 ב-26 הימים הראשונים של חודש יוני (כ-50 ליום).


למרות העלייה המדאיגה בתחלואה, לא נראית עלייה של ממש במספר המאושפזים ומספר החולים שבמצב קשה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 50 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 26 מהם במצב קשה. לשם השוואה, לפני חודש היו 36 חולים במצב קשה. עוד עולה מהנתונים כי 16 חולים מאושפזים כשהם מחוברים למכונות הנשמה.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,429 חולי קורונה – שבעה מהם בחודש יוני. מנתונים שניתח מואיז הקטן בטוויטר עולה כי מדובר בחודש עם מספר הנפטרים מקורונה הנמוך ביותר מאז פרוץ המגפה. במרץ 2020 נפטרו מקורונה 21 ישראלים, במאי אשתקד 34 וביוני בשנה שעברה - 40. לשם השוואה, בינואר השנה מספר הנפטרים מקורונה בחודש אחד היה הגדול ביותר - 1,447 ישראלים.
אחרי שהייתה מוקד ההתפרצות הגדול ביותר בחודש שעבר, בנימינה הפכה מיישוב אדום לכתום. לעומת זאת, כוכב יאיר (9.1 בציון הרמזור), כפר סבא (8.9) וצופים (8.6) עדיין אדומות. היישובים הכתומים: תל אביב (7.1), הרצליה (7.1), בנימינה (6.9), פרדס חנה (6.7), רמלה (6.7) ופתח תקווה (6.2). הצהובים: רמת השרון (5.6), מודיעין-מכבים-רעות (5.6), נתניה (5), עפרה (4.8) וראשון לציון - 4.6.

1 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה נתב"ג
בדיקת קורונה נתב"ג
בדיקת קורונה בנתב"ג
(AFP)

בינתיים ישראלים רבים, רובם בני 12 עד 15 שהחלו להתחסן לפני כמה שבועות, מגיעים למוקדים ברחבי הארץ. אתמול התחסנו 16,590 ישראלים במנת החיסון הראשונה ו-3,165 בשנייה. מתחילת השבוע קיבלו 77,231 ישראלים את מנת החיסון הראשונה ו-16,575 את השנייה.
במקביל, בדו"ח אמ"ן התייחסו לווריאנט דלתא, שמקורו בהודו: "הוא מתפשט במהרה במדינות העולם ודומיננטי גם בישראל (אחראי למרבית ההדבקות). נראה כי הוא מידבק מאוד - ככל הנראה ב-50% יותר מהווריאנט הבריטי. עדויות ראשוניות מעלות שווריאנט זה אף אלים יותר (מצריך יותר אשפוזים) פי 2 ביחס לווריאנט הבריטי, עבור לא מחוסנים. מסתמן כי חיסוני פייזר יעילים מאוד (96%) במניעת מחלה קשה מווריאנט זה, אך נדרשת קבלת שתי המנות להגנה מקסימלית, שכן בקרב מחוסנים במנה אחת בלבד, מועילות החיסון פוחתת משמעותית".
עוד נכתב בדו"ח היומי: "לצד זאת, מסתמן שגם מחוסנים עלולים להידבק בווריאנט זה ולהדביק אחרים, בשיעור לא ידוע (למרות המוגנות הגבוהה שלהם עצמם מפני מחלה קשה). על כן, ארגון הבריאות העולמי ממליץ כי גם מחוסנים ימשיכו לעטות מסיכות במרחב הציבורי. לאור זאת, מומלץ להמשיך לפעול בנחישות למניעת חדירת וריאנט זה (ואחרים) מחו״ל ולעיכוב המשך התפשטותו בארץ, להקפיד (כלל הציבור) על עטיית המסיכות בחללים הסגורים ובד בבד, להאיץ את השלמת ההתחסנות בארץ - הן בקרב הזכאים להתחסנות שטרם חוסנו והן מחוסנים שחוסנו עד כה במנה אחת בלבד".