סגור

הממשלה אישרה איסור יציאת ישראלים ל-7 מדינות בהן תחלואת הקורונה גבוהה

מדובר באוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה; התקנות ייכנסו לתוקף ביום שני הבא, ועד ליום ראשון, ה-16 במאי; האיסור אינו חל על טיסות קונקשיין עם שהות של עד 12 שעות המתנה בשדה התעופה

הממשלה אישרה היום (ו') במשאל טלפוני את תקנות משרד הבריאות בעניין היציאה מישראל, לפיהן תיאסר היציאה על אזרחי ישראל לשבע מדינות בהן קיימת תחלואת קורונה גבוהה: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה. זאת למעט חריגים. התקנות ייכנסו לתוקף ביום שני הבא, ועד ליום ראשון, ה-16 במאי.


לפי הודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות "מי שאינו אזרח ישראלי יוכל לטוס למדינות אלו לצורך יציאה למקום מגורים קבוע בלבד".
עוד נמסר כי איסור היציאה למדינות המוזכרות לא יחול על מי שישהה בשטח שדה התעופה של אותה מדינה לזמן של עד 12 שעות מהנחיתה (עבור טיסות קונקשיין).
בנוסף נמסר כי "הממשלה הסמיכה את שרי הפנים והבריאות למנות יושב ראש לוועדת החריגים ויושב ראש לוועדת ההשגות, כך שבראש ועדת החריגים וועדת ההשגות יעמוד עובד של רשות האוכלוסין ועובד של משרד הבריאות".
בתוך כך ארה"ב תגביל את הכניסה אליה למגיעים מהודו החל מ-4 במאי, בעקבות העלייה הגדולה בתחלואת הקורונה במדינה האסייתית בשבועות האחרונים, ובשל הופעתם של וריאנטים חדשים של הנגיף. כך הודיעה דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי, שאמרה כי ממשל ביידן קיבל את ההחלטה לאחר שקיבל המלצה לכך מהמרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן. יותר מ-300 אלף נדבקים חדשים בקורונה מאובחנים בהודו בכל יום בשבועות האחרונים, ומפרוץ המגפה 18.7 מיליון בני אדם נדבקו בנגיף - הכי הרבה בעולם אחרי ארה"ב - מהם 208,330 מתו. מומחים מעריכים כי המספרים האמיתיים גבוהים הרבה יותר מהנתונים הרשמיים שעליהם מדווחת הודו.

1 צפייה בגלריה
פוטו קורונה הודו עובד במשרפות מתמוטט
פוטו קורונה הודו עובד במשרפות מתמוטט
המאבק בקורונה בהודו
(צילום: איי פי)