רכב

מרצדס ישראל: 10% מהמכוניות שנמכור השנה יהיו חשמליות

הג'יפון החשמלי החדש של היצרנית הגרמנית, EQA שמתחרה בין השאר בטסלה מודל Y, יימכר בארץ ב-300 אלף שקל, מחיר כמעט זהה לדגם הבנזין המקביל

אודי עציון 12:5214.04.21

לראשונה מוצעות בישראל גרסאות חשמל ובנזין לאותה מכונית במחיר זהה. מרצדס השיקה השבוע את הקרוסאובר EQA, הגרסה החשמלית ל-GLA, במחיר התחלתי של 300 אלף שקל, ו-290 אלף שקל בשבועות השיווק הראשונים. מחירה של ה-GLA בנזין מתחיל ב-294 אלף שקל.

 

 

 

ל-EQA יש סוללת 66.5 קוט"ש, טווח של 414 ק"מ לפי נתוני היצרן, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות ומהירות מרבית שהוגבלה ל-160 קמ"ש כדי למנוע צריכה מהירה מדי של הסוללה. לבד מהחזית, העיצוב של הדגם החשמלי זהה לבנזין, אך תא המטען שלו קטן משמעותית, רק 320 ליטר לעומת 435 ליטר, בגלל המקום שתופסת הסוללה החשמלית הגדולה. בהמשך יגיע גם דגם עם סוללה גדולה יותר וטווח של כ-500 ק"מ.

 

הג'יפון החשמלי החדש של מרצדס EQA הג'יפון החשמלי החדש של מרצדס EQA צילום: מרצדס

 

יגואר הייתה יצרנית היוקרה הראשונה שהשיקה בארץ מכונית חשמלית, ה-i-פייס, ואחריה הגיעו אאודי איטרון, לקסוס UX300e ומרצדס EQC. בשבוע הבא תשיק ב-מ-וו בארץ את ה-i3x. אולם מרצדס היא הראשונה שמשיקה דגם חשמלי שני למבחר, ועד סוף השנה צפויה כבר למכור בארץ חמישה כאלה, כולל קרוסאובר חשמלי שבעה מקומות, EQB, ואן חשמלי, EQV, ואת מכונית הדגל החשמלית החדשה שלה EQS. גם הסמארט החשמלית צפויה להתחיל להגיע בייבוא סדיר.

 

גילי פריינטה, מנכ"ל מרצדס ישראל, אמר לכלכליסט כי "השנה נוכל להגיע לנתח של 10% חשמליות מסך המכירות. בניגוד לעבר השוק כבר מוכן לחשמליות ומחפש אותן. אנחנו מעודדים את זה כי רוב רוכשי החשמליות אצלנו מגיעים ממותגים אחרים".

 

נתח השוק של החשמליות בישראל עמד ברבעון הראשון של השנה על אחוז אחד מסך מכירות הרכב. בהמשך השנה צפויות השקות של דגמים חשמליים נוספים והאצת קצב המסירות של טסלה, שצפוים להגדיל את נתח השוק החשמלי ל-2 עד 4 אחוזים. באירופה עומד נתח המכירות של החשמליות כבר כעת של 10%, וצפוי להמשיך ולגדול בהמשך השנה.

x