רכב

שיאומי לא מסתפקת בסמארטפונים: בדרך לייצר רכב חשמלי עם גרייט וול

ענקית הטכנולוגיה הסינית, יצרנית הטלפונים השלישית בגודלה בעולם, תייצר רכב חשמלי באמצעות יצרנית הרכב הסינית גרייט וול. בעקבות הדיווח זינקה מניית שיאומי ב-9% ומניית גרייט וול ב-15%

תומר הדר 11:1126.03.21
שיאומי הסינית נערכת לייצור של רכב חשמלי. ענקית הטכנולוגיה תעשה זאת באמצעות יצרנית הרכב הסינית גרייט וול  שתייצר עבורה את הרכב, כך מדווחים אמצעי תקשורת בסין. בעקבות הדיווח זינקה מניית שיאומי ב-9% ומניית גרייט וול ב-15%.

 

המכוניות החשמליות של שיאומי אשר ייוצרו על ידי גרייט וול ימותגו כמכוניות שיאומי. גרייט וול צפויה גם היא להגדיל את היצע דגמי החברה, אך לא תחת המותג שיאומי אלא תחת מותג חדש של רכבי שטח שגרייט וול צפויה לכנות TANK. מכונית TANK ראשונה תוצג בעוד שבועות ספורים לקראת תערוכת הרכב בשנחאי.

 

מנכ"ל גרייט וול וויי ג'יאנג'ון. שיתוף פעולה עם שיאומי מנכ"ל גרייט וול וויי ג'יאנג'ון. שיתוף פעולה עם שיאומי צילום: רויטרס

שיאומי נחשבת כיום ליצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם, לאחר סמסונג ואפל. החברה, עושה שימוש רב בטכנולוגיה אמריקאית ומערבית במוצריה, ולאחרונה

החליט בית משפט בארה"ב כי היא לא תוכנס לרשימת החרם של הממשל האמריקאי.

 

במפתיע ובניגוד לרוב יצרני הרכב הסינים, אשר החלו את דרכם בייצור דגמים של יצרנים מערביים כגון הונדה, סיטרואן ופיג'ו אשר מיועדים לשיווק לצרכנים סינים בלבד, גרייט וול החלה בייצור של רכבים יחודיים עבורה.

 

רק בשלב מאוחר יותר, לפני כשלוש שנים, הודיעה גרייט וול שתייצר רכבים עבור ב.מ.וו, מה שהופך אותה למועמדת אידיאלית לייצור מכונית של יצרן סלולאר סיני. שכן היא אינה מעורבת באופן משמעותי בתעשיית הרכב המערבית. גרייט וול מכרה אשתקד 1.1 מיליון מכוניות.

 

עבור שיאומי, כניסה לשוק הרכב מהווה מהלך מתבקש: היצרנית ממוקדת אומנם במוצר טכנולוגי בהיקף ייצור ניכר, אך שולי הרווח ממכירת טלפונים סלולאריים אינם גבוהים.

 

שיאומי אינה יצרנית הטלפונים והציוד הנלווה היחידה שמעוניינת להצטרף לרשימת יצרני הרכב. במהלך החודשים האחרונים פורסם אודות חבירה אפשרית של אפל לאחד מיצרני הרכב הגדולים לצורך ייצור של מכוניות אשר ימותגו כמכוניות אפל.

 

x