רכב

בניגוד לתחזית המקובלת: רבל צופה צמיחה במספר המכוניות המונעות בדלק

החברה הישראלית סיכמה את 2020 עם ירידה של 10.5% בהכנסות וירידה של 3% ברווח הנקי; רבל, שמייצרת מערכות אוורור למיכלי דלק, צופה שמספר המכוניות שצורכות דלק לא יפחת בקרוב, כך שפעילות רבל תישאר נחוצה

תומר הדר 14:3321.03.21

רבל הישראלית פירסמה היום (א') את דוחות הרבעון הרביעי של 2020 והשנה כולה.

 

 

החברה, שמייצרת מערכות אוורור וחלקים לתעשיית הרכב, סיכמה את 2020 עם ירידה של 10.5% בהכנסות ל-240 מיליון יורו. הרווח הנקי בשנה החולפת נחלש ב-3% ל-17.3 מיליון יורו.

 

ברבעון הרביעי של 2020 רשמה רבל תוצאות שיא - ההכנסות צמחו ב-15% ל-71 מיליון יורו, הרווח הנקי עלה ב-26% לעומת הרבעון המקביל ב-2019 ועמד על 6.8 מיליון יורו.

 

 

שמואל וולודינגר, יו"ר רבל שמואל וולודינגר, יו"ר רבל צילום: אביגיל עוזי

 

 

דוחות החברה חושפים היבטים מעניינים אשר נוגעים לענף הרכב העולמי. רבל מייצרת יציקות פלסטיק קלות משקל עבור תעשיית הרכב העולמית ומתמחה בין היתר בייצור של יציקות של פגושים, חלקי מרכב ובנוסף מערכות איוורור למיכלי דלק של רכב.

 

מערכות סינון ואיוורור של מיכלי דלק הן מערכות מאוד מורכבות, וחייבות לעמוד בעומסים משמעותיים אשר נגרמים על ידי עשרות ליטרים של בנזין או סולר אשר משכשכים בתוך מיכל דלק של מכונית מודרנית, מיכל אשר מכיל גם משאבת דלק וחיישנים.

 

איך מרוויחים ממערכות איוורור לדלק, כשעולם הרכב עוזב את הדלק

 

הבעיה העיקרית שעמה רבל צריכה להתמודד היא העובדה שהחברה מתמחה ביצור של אביזר אשר מוצמד למיכל דלק - בזמן שהעולם נגמל מדלק.

 

כיום יצרני רכב רבים כבר מכריזים שבעוד פחות מעשור יפסיקו לייצר רכב שמתודלק בבנזין או בדיזל. כלומר השסתומים של רבל לא יהיו נחוצים. המצגת למשקיעים של רבל חושפת לא מעט מידע מעניין בהיבט זה אשר שופך גם אור על תעשיית הרכב בכללותה. יש להדגיש כי רבל מספקת כיום רכיבים לרוב ענקיות התעשיה המוכרות: קיה, דיימלר, מאזדה, יונדאי, פורד, אלפא רומיאו ואחרות, כולן מופיעות בדוחות רבל אשר מפרסמת כי מערכות איוורור מיכלי הדלק שלה מסופקות לשישה לקוחות עיקריים (יתכן שחלקם אינם בהכרח יצרני רכב - אלא ספקים ליצרני רכב).

 

 

יגואר חשמלית I PACE יגואר חשמלית I PACE צילום: עמית שעל

 

באופן מעניין, ובניגוד לתחזיות בינלאומיות אירופיות אשר צופות שעד שנת 2030 מכוניות הבנזין והדיזל יהפכו ליצורים נכחדים, לפי רבל מדובר בפלח שוק אשר צפוי לגדול. כך, לפי רבל מספר הרכבים אשר ייוצרו בעולם בשנת 2032 יגיע ל-104 מיליון, וזאת לעומת "רק" 85 מיליון רכבים בשנת 2020. אך הנתון היותר מעניין לפי רבל הוא, שמתוך קיבולת הייצור העולמית של שנת 2032, לא פחות מ-87 מיליון מכוניות כן יהיו כאלה שיסעו על דלק ויצטרכו מיכל דלק (לעומת 73 מיליון ב-2020).

 

בין היתר ברבל תולים את הגידול דווקא בשוק הסיני - וזאת למרות שדווקא בסין קיימת מגמה חזקה של עידוד רכישת רכב חשמלי באמצעות סובסידיות. בנוסף ברבל מדגישים כי חלק מאותו גידול עולמי לא יהיה שייך בהכרח לרכבים בעלי מנועי בעירה פנימית טהורים – או בשפה פשוטה: גם מכונית היברידית זקוקה לבנזין כדי לנסוע.

 

מארזים לסוללות חשמליות עבור רנו ופורשה

 

מעבר לכך, המצגת למשקיעים של רבל חושפת גם לא מעט מידע אודות פעילות ארקל, החטיבה האוטומוטיבית אשר מייצרת חלקי מרכב ופלסטיק עבור יצרני הרכב השונים. ארקל מייצרת בין היתר תושבות מצברים עבור מרצדס, חלקי מרכב עבור אאודי ותושבות למערכות קירור עבור פורד. אך המצגת למשקיעים חושפת תחום חדש ומעניין: יצור מודולים ותושבות עבור סוללות ליתיום איון. סוללות ליתיום איון נחשבות כיום לעתידה של תעשיית הרכב החשמלי, לפחות כל עוד הליתיום איון קיים במכרות בסין ובאפריקה.

 

בין היתר המצגת חושפת כי רבל פיתחה מערכת קירור לסוללות ליתיום איון, נקודה אשר נחשבת בעייתית עבור יצרני הרכב, מארזי סוללות ליתיום איון אשר משככים רעש וחום ומגינים על הסוללה. המצגת חושפת לראשונה גם אילו יצרני רכב מביעים עיניין בפתרון הסוללות החשמליות של רבל: ג'נרל מוטורס, פורשה, פורד, פיג'ו ורנו.

x