רכב

יצרנית רכב השטח איזיריידר מכפר סבא נמכרת בעשרות מיליוני דולרים

חמש שנים אחרי שהוקמה תימכר יצרנית הרכב החשמלי למשקיעים אמריקאים, שבוחנים הקמת מפעל בארה"ב. זאת במקביל להמשך הייצור, המחקר והפיתוח בישראל

אודי עציון 08:3626.02.21

ההסתערות של משקיעים על יצרניות רכבים חשמליים, מטסלה האמריקאית ועד REE אוטומוטיב הישראלית, מביאה לעסקת מכירה נוספת של חברה ישראלית.

 

קבוצת משקיעים אמריקאית סיכמה בימים האחרונים על רכישת DSRaider מכפר סבא, שפיתחה ומייצרת אתרכב השטח החשמלי איזיריידר, המשמש כוחות ביטחון ומטיילים. סכום העסקה: כמה עשרות מיליוני דולרים.

 

החברה הוקמה ב-2017, ומייצרת כלי שתכנן ארז אברמוב, ספורטאי מוטורי ומתכנן רכבי שטח, חקלאי במקצועו. אף שהכלים שלה נרכשו בידי זרועות הביטחון ומשמשים בין השאר את משמר הגבול ומד"א, הפעילות העיקרית של החברה מיועדת ליצוא, לשוק האזרחי והצבאי.

 

איזיריידר. לוגיסטיקה בשטח איזיריידר. לוגיסטיקה בשטח צילום: בני דוייטש

 

הכלי הבסיסי שלה עומד בדרישות החוק לקלנועית חשמלית, מוגבל ל־13 קמ"ש ומחירו גבוה יחסית, 36 אלף שקל. הכלי המתקדם שלה מיועד לשוק הצבאי, מסוגל לנסוע 80 ק"מ חשמליים ושקטים ולגרור עגלת מטען. הכלי מסוגל לשאת מטען של 400 ק"ג ולהוביל אותו בשטח, תוך שהוא מסייע לכוחות לוחמים להתמודד אתגרי הלוגיסטיקה בלחימה ובסיורים.

 

החברה מעסיקה כ-20 עובדים, והכלים שלה מיוצרים במפעל פלקסטרוניקס במגדל־העמק. לאחר שמכרה שייצרה ומכרה כמה מאות כלים ב-2020, היא צפויה להגיע לקצב של כ-1,000 כלים השנה.

 

קבוצת המשקיעים האמריקאית, בהובלת מוזי אזרזר, רכשה השנה את פעילות ההפצה של החברה בארה"ב, וכעת רוכשת את החברה עצמה. תא"ל (מיל') מיקי בר, לשעבר ראש להק מסוקים ומפקד בסיס פלמחים בחיל האוויר, וסמנכ"ל התעשייה האווירית, ימשיך לנהל אותה. הרוכשים יממנו את הרחבת פעילות החברה ובוחנים הקמת פס ייצור שלה בארה"ב.

 

"ההצעה שקיבלנו תאפשר לנו להמשיך ולהתפתח, בשוק הביטחוני ובשוק האזרחי, כולל בשוק החקלאי ושוק הרכבים האוטונומיים", אמר בר ל"כלכליסט".  

x