שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

סלילת דרך לרכב האוטונומי? משרד התחבורה ייצא בפיילוט ראשון לתקשורת 5G בין רכבים

תקשורת 5G נחשבת חיונית להעברת מידע בקיבולות גבוהות שנדרשת להפעלת רכב אוטונומי והיא כיום הטכנולוגיה המועדפת בעיקר על יצרני רכב מהמזרח הרחוק

תומר הדר 17:0123.02.21

משרד התחבורה ייצא בקרוב בפיילוט ראשון לתקשורת 5G בין רכבים ושימוש באפליקציות מידע, כך עולה ממסמכים של חברת נתיבי איילון.

 

 

 

תקשורת 5G נחשבת חיונית להעברת מידע בקיבולות גבוהות שנדרשת להפעלת רכב אוטונומי ונחשבת כיום לטכנולוגיה המועדפת בעיקר על יצרני רכב מהמזרח הרחוק. ממסמכי נתיבי איילון עולה כי תקשורת 5G תיושם כפיילוט באתרים של נתיבי איילון ובעיקר במרכז הניסוי לרכב אוטונומי של החברה.

 

לצד ציון העובדה שתקשורת 5G תשתש עבור רכב אוטונומי, מודגש במסמכים כי נתיבי איילון מחפשת טכנולוגיות נוספות למספר מטרות אפשריות, שהבולטת בהן, היא "ויסות וסנכרון מהירויות נסיעה על ידי תשתיות", כלומר מצב בו יהיה אפשר לשנות את מהירותן של מכוניות באמצעות הוראה שתינתן על ידי שלטי הכוונה או לסירוגין אפילו על ידי התשתיות (כלומר הכביש) עצמן. בנוסף מחפשים בנתיבי איילון אפליקציות אודות מיקום כלי רכב שכנים, כלומר כאלה שיאפשרו העברה של מידע מרכב לרכב.

 

 

רכב אוטונומי רכב אוטונומי צילום: Waymo

 

בנוסף מציינת נתיבי איילון כי יישומי התמיכה ברכב האוטונומי יכללו תמיכה בנסיעת שיירה וגם תיאום של התנהגות רכבים, כלומר מצב שבו רכב שייבצע לדוגמה פניה או בלימה יוכל לשדר את המידע לרכב סמוך לו.

 

עוד עולה ממסמכי נתיבי איילון כי מחפשים גם פיתוחים בתחום המסרים הישירים, כלומר יכולת להקרין נתונים אל תוך הרכב ישירות לעיני הנהג. לדוגמה, בהודעות טקסט חופשי, הודעות על מפגעי כביש ואפילו מידע על פניות מסוכנות. 

x