רכב

לא הכול ורוד בטסלה: עיכובים בייצור בגרמניה והתנצלויות על מכוניות מתלקחות בסין

אחרי שנמצאו בשטחו פגזים ונחשים, התקשורת הגרמנית מדווחת על עיכובים בהקמת המפעל של החברה במדינה - הפעם בשל אי הגשת האישורים הנדרשים. בנוסף, נציגי החברה בסין זומנו לבירור עקב תלונות של לקוחות על שריפות במכוניות וקשיים בביצוע עדכוני תוכנה

תומר הדר 16:3409.02.21

מחד - תשלום חדשני בביטקוין, מאידך - עיכובים והתנצלויות. לצד הכותרות שטסלה מייצרת אודות תשלומים חדשניים בקריפטו, יצרנית המכוניות החשמליות נאלצת להתמודד עם קשיים יותר מוחשיים בעולם האמיתי.

 

כך, אמצעי תקשורת בגרמניה מדווחים שהקמת מפעל טסלה החדש המוקם במדינה - אותו מפעל שסבל כבר מעיכובים בגין מציאת פגזים ממלחמת העולם השנייה ואפילו עקב דיונים מול רשויות הגנת הסביבה עקב הצורך להגן על נחשים - מתעכבת שוב "באופן מהותי" בגלל קשיי בנייה.

 

לפי דיווחים בתקשורת הגרמנית, מועד הפתיחה של המפעל אשר צפוי לחול במהלך חצי השנה הבאה יידחה ככל הנראה מכיוון שטסלה טרם הגישה את האישורים הנדרשים, מה שמעכב את בניית המפעל. המפעל צפוי לייצר כ-500 אלף מכוניות בשנה, כלומר קרוב לקיבולת היצור הכלל עולמית של טסלה כיום.

 

 

עמדת טעינה של טסלה. הקמת המפעל בגרמניה מתעכבת עמדת טעינה של טסלה. הקמת המפעל בגרמניה מתעכבת צילום: גטי

 

השטח שעליו אמור להיבנות מפעל טסלה בגרונהייד, גרמניה. פעם פגזים, פעם נחשים - וכעת בעיה בהגשת האישורים השטח שעליו אמור להיבנות מפעל טסלה בגרונהייד, גרמניה. פעם פגזים, פעם נחשים - וכעת בעיה בהגשת האישורים צילום: רויטרס

 

לצד הקשיים שטסלה חווה בגרמניה, מוצאת עצמה היצרנית גם בהסתבכות מול שלטונות סין עקב נושא חריג: נציגים מטעם ממשלת סין זימנו את נציגי טסלה לפגישה מיוחדת לאחר שלקוחות טסלה בסין התלוננו בפני הרגולטורים הסינים על שריפות שאירעו במכוניות, תקלות במערכות האוטופיילוט וקשיים בביצוע עדכוני תוכנה.

 

זימון של נציגי יצרנית רכב מערבית לשלטונות הסינים נחשב נדיר למדי, גם לאור העובדה שרוב היצרניות המערביות פועלות בסין במסגרת JV - מיזם משותף עם יצרן סיני מקומי שיודע כיצד לפתור בעיות רגולטוריות (וזאת בניגוד לטסלה אשר פועלת לבדה), וגם מכיוון שמדובר ככל הנראה במספר חסר תקדים של תקלות.

 

טסלה עצמה הודיעה בתגובה לאמצעי תקשורת בסין כי היא תפעל באופן העונה על דרישות החוק הסיני ותכבד את החוק הסיני כלשונו. תגובה זו, הגם שמאופקת מאוד, אינה אופיינית לטסלה שאינה מהססת להילחם ברגולטורים המקומיים במדינות שונות בהן היא משווקת רכבים. הסיבה לכך היא שטסלה פתחה אשתקד מפעל יצור בסין - המפעל הגדול הראשון של טסלה במזרח הרחוק. עד כה טסלה מסרה השנה בסין 15,484 מכוניות, ללקוחות סינים כמובן.

 

עבור טסלה, הסתבכות עם השלטון היחיד בעולם שאינו ממהר לרקוד לפי החליל של היצרנית בכל הקשור לא רק במענקים להקמת מפעלים אלא אפילו בנכונות לקבלת אמצעי תשלום מערביים (כמו ביטקוין) עלולה לגרום לסגירה מהירה של המפעל החדש ולנסיגה כפויה מאחד משוקי הרכב החשמלי הגדולים בעולם. זאת לאור עלויות השילוח הניכרות של רכבים מארה"ב לסין.

x