$
רכב

בלעדי לכלכליסט

עיריית תל אביב מנמיכה להבות: השלב הבא של פרויקט אוטותל יצריך פחות מ-200 חניות

לכלכליסט נודע שהעירייה תשתמש בפחות חניות מהמתוכנן בשלב הבא של הפרויקט שצפוי להתחיל ב-1 בינואר, ובו יצטרפו לצי אוטותל 100 מכוניות רנו חשמליות

תומר הדר 19:3016.12.20

עיריית תל אביב תשתמש בשלב הבא של פרויקט אוטותל בפחות חניות מן המתוכנן, כך נודע ל"כלכליסט". העירייה צפויה להכריז בקרוב על תחילת השלב הבא של הפרויקט, כלומר פריסת הרכבים החשמליים השיתופיים ב-1 בינואר.

 

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", ימים ספורים לאחר שעיריית חיפה הודיעה לקאר טו גו, מפעילת פרויקט הרכב השיתופי בחיפה על סיום ההסכם בין הצדדים (שבמסגרתו הפסיקה עיריית חיפה לסבסד את השימוש והחניות של 100 מכוניות הרנו החשמליות שנפרסו ברחבי העיר - ת"ה), הודיעה עיריית תל אביב שהיא מתעדת להרחיב את היקף פרויקט הרכב השיתופי של תל אביב - אוטותל.

 

רכב בשירות אוטותל. בקרוב יצטרפו לצי 100 מכוניות חשמליות של רנו רכב בשירות אוטותל. בקרוב יצטרפו לצי 100 מכוניות חשמליות של רנו צילום: עמית שעל

 

 

לפי לשון הודעת קאר טו גו למנוייה בחיפה: "לצערנו ולהפתעתנו התבשרנו על ידי עיריית חיפה בתוך תקופת החוזה על סיום חד צדדי. אנו עושים מאמצים מול העירייה על מנת להמשיך ולתת לתושבי חיפה את הזכות לנוע ברכב שיתופי". לעת עתה, הגיעה עיריית חיפה להסכם מול קאר טו גו שבמסגרתו ימשיך השירות לפעול עד פברואר הקרוב.

 

בניגוד ל-260 המכוניות הפועלות בפרויקט אוטותל כיום - מכוניות קטנות בעלות מנוע בנזין - המכוניות שיצטרפו לפרויקט ב-1 בינואר יהיו מכוניות רנו חשמליות שחלקן צפוי ככל הנראה להגיע מן הצי החיפאי.

 

כפי שפורסם ב"כלכליסט", פרוטוקולים של ישיבות עיריית תל אביב בנושא חשפו שהעירייה תזדקק ל-200 חניות נוספות עבור אותן 100 מכוניות אוטותל חשמליות. 200 החניות האלה מיועדות היו להצטרף ל-520 חניות ברחבי העיר המשמשות את הפרויקט כיום. ואולם, במהלך הימים האחרונים הוחלט בעיריית תל אביב כי מספר החניות שיופקעו לצורך הפרויקט יוקטן. כלומר יהיה מדובר בפועל ב-100 עד 150 חניות. יתרה מזאת, בחלק מן החניות יבוצע ככל הנראה שימוש במגרשי חנייה של זכיינים המספקים שירותי חניה, זאת כדי לצמצם את היקף הפקעת החניות מן הציבור.

x