$
רכב

משרד התחבורה מקדם: מערכות נגד שכחת ילדים ברכב - מהקיץ הקרוב

יוזמת שרת התחבורה מירי רגב להתקנת מערכות התראה נתקלה בקשיים חקיקתיים, ולכן מקדם המשרד מסלול "עוקף חקיקה" שיאפשר התקנה של מערכות אלה בהקדם. לפי המשרד, הפניות שהתקבלו עד כה אינן עומדות בתקן הקיים, שהוא "מחמיר מדי" ביחס למערכות שהוצעו

תומר הדר 11:1301.11.20

משרד התחבורה החל בקידום תהליכי החקיקה להתקנת מערכות בטיחות נגד שכחת ילדים ברכב – אבל כעת דווקא מוריד את הרף הטכנולוגי אשר נדרש להתקנתן. כפי שפורסם בכלכליסט, יוזמת שרת התחבורה מירי רגב להתקנת מערכות התראה כנגד שכחת ילדים נתקלה בקשיים חקיקתיים – ולכן משרד התחבורה מקדם כעת מסלול "עוקף חקיקה" אשר יאפשר התקנה של מערכות אלה בהקדם כך שיהיו זמינות כבר בקיץ הקרוב.

 

 צילום: עמית מגל

 

לפי משרד התחבורה, עד כה הגיעו אל המשרד מעל 20 פניות של חברות טכנולוגיה שונות אשר ביקשו להציע למשרד התחבורה פתרונות – אך לפי משרד התחבורה התקן הקיים "מחמיר מדי" ביחס למערכות שהוצעו. כלומר בשפה פשוטה מדובר בתקנים שקובעים רף גבוה מדי עבור המערכות שהוצעו למשרד התחבורה. כך, לפי לשון הודעת המשרד: "דרישות התקן מחמירות מאוד ביחס למערכות אחרות ברכב, אינן ברות בדיקה כפי שמנוסחות ואינן תואמות את האפשרויות הטכנולוגיות הקיימות. לכן נכון להיום אין אף מערכת אחת שעומדת בדרישות התקן. לפיכך, התאמה של המערכות הקיימות בשוק לדרישות התקן תחייב השקעה רבה של משאבים מצד המפתחים, תייקר את המערכות, תצמצם את סוגי המערכות הזמינות ותעכב באופן משמעותי את זמינות המערכות בשוק".

 

לכן נקבע במשרד התחבורה כי התקנות יהיו כאלה שתואמות את התקינה האיטלקית אשר מספקת את מה שמשרד התחבורה מגדיר כ"רמת בטיחות נאותה". במסגרת זו מציע משרד התחבורה לקבוע עבירה פלילית על הסעת ילד עד גיל 5 ברכב מנועי למעט אוטובוס שאינו אוטובוס זעיר פרטי, רכב להסעת תלמידים, מונית, רכב אספנות או אופנוע, אלא אם הותקנה ברכב מערכת התרעה על השארת ילדים ברכב המקיימת את הדרישות. בפועל מועד החלת החובה להתקנת המערכת יהיה 1 במרץ 2021. בנוסף, מי שלא יצטייד במערכת יישא בניקוד חובה של שש נקודות.
x