משפט

בלעדי לכלכליסט

חברת Vans תובעת 2.6 מיליון שקל מעזריאלי. קום: "שיווקה נעליים מזויפות באתר"

יצרנית הסניקרס האמריקאית טוענת כי "עזריאלי אי קומרס", זרוע הסחר המקוון של קבוצת עזריאלי, פרסמה באתר נעליים מזויפות של Vans והתעקשה להמשיך לפרסמן גם לאחר שפנתה אליה והבהירה כי "מדובר במוצרים מזויפים"; בא כוח עזריאלי לואנס: "פרסום המהווה לשון הרע"

חברת Vans מארה"ב, יצרנית הנעליים המפורסמות, הגישה בסוף השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 2.6 מיליון שקל נגד מספר גורמים ששיווקו לטענתה נעלי Vans מזויפות כביכול בהיקף נרחב. מהתביעה עולה כי בין הנתבעים ניתן למצוא את חברת "עזריאלי אי קומרס" אשר על פי התביעה שייכת לקבוצת עזריאלי והינה זרוע הסחר המקוון של קבוצת עזריאלי ומפעילה את זירות הסחר האינטרנטי הפופולריות ביותר בישראל.

 

חברת Vans טוענת באמצעות עו"ד ליעד וטשטיין ועו"ד אופיר לבנת ממשרדו של עו"ד וטשטיין כי "עזריאלי אי קומרס" שיווקה את הנעליים המזויפות כביכול באתר האינטרנט של קניון עזריאלי "והתעקשה להמשיך לשווקן גם לאחר שהתובעת, יצרנית הנעליים, פנתה אליה והבהירה כי מדובר במוצרים מזויפים. מעבר להפרה הבוטה של זכויות הקנין הרוחני של התובעת, העובדה שעזריאלי אי קומרס המשיכה לשווק ביודעין מוצרים מזויפים על חשבון צרכנים תמימים משקפת ליקוי מאורות ומהווה הרשאה ועידוד לסחר פיראטי. בשל היקף החשיפה האדיר של 'קניון עזריאלי' המקוון, גרמה הנתבעת לנזקים חמורים נוספים ל-Vans ולצרכנים", נטען.

 

נעלי ואנס מזוייפות. כך על פי התביעה נעלי ואנס מזוייפות. כך על פי התביעה

 

בסופו של דבר, נטען, "רק ביום 23.7.2020, לאחר פרק זמן של כשבועיים נוספים במהלכם הציעו הנתבעים למכירה את הנעליים המזויפות הוסר הפרסום מאתר 'קניון עזריאלי'. בפרק זמן זה נחשפו עשרות ואולי אף מאות אלפי צרכנים נוספים לנעליים המזויפות כביכול ונגרמו ל-Vans נזקים חמורים נוספים". יודגש, כי אין כול טענה כי עזריאלי אי קומרס ייצרה נעלים מזויפות כביכול אלא הטענה כי פירסמה אותם באתרה.

 

לטענת חברת Vans, עזריאלי אי קומרס תרצה את סירובה להסיר את הפרסום של הנעליים המזויפות ולחדול משיווקן בתואנה כי בהתאם לתנאי ההתקשרות בינה לבין הספקים ולתנאי השימוש באתר, הספק הוא האחראי הבלעדי בכל הקשור למוצר ולכן יש להפנות אליו את כל הטענות. לטענת Vans , "למותר לציין כי מדובר בטענות מופרכות המעידות על ליקוי מאורות. בעלים של חנות מקוונת (בדיוק כמו בעלים של חנות פיזית) המשווק מוצרים מזויפים, לא כל שכן מי שמשווק ביודעין מוצרים מזויפים לאחר שהיצרן התריע על כך בפניו, לא יכול לחמוק מאחריות לשיווק מוצרים מזויפים או 'לגלגל' את האחריות אל הספק", נטען בתביעה. הסוגייה המשפטית המעניינת הזו הגיעה כעת להכרעת בית המשפט שידון בה.

 

במסגרת התביעה שהוגשה כנגד מספר גורמים מלבד עזריאלי אי קומרס נטען כי אותם נתבעים מפרים בצורה סדרתית את זכויות התובעת ומשווקים נעלי Vans מזויפות ברחבי הארץ, הן בחנויות פיזיות והן באמצעות אתר הסחר המקוון של 'קניון עזריאלי'. מנגד , כול הנתבעים הכחישו מעורבות בשיווק הנעלים ודחו הטענות נגדם. חלק,טענו כי רכשו המוצרים מספק שטען כי המוצר מקורי. מתגובות שצורפו לתביעה כנספחים עולה כי עו"ד עומר קידר ממשרד ברנע, ג'פה לנדה המייצג את עזריאלי אי קומרס דחה טענות חברת Vans. בין השאר כתב לבא כוח Vans כי "מרשתך עומדת בסירובה להעביר לעיון עזריאלי אי קומרס ממצאים המוכיחים את טענתכם למכירת נעלים מזויפות על ידי הספק". עוד נטען כי התנהלותה של Vans "ודברי הבלע הנטענים מהווה פרסום לשון הרע וכן פרסום שקר במפגיע". בא כוח עזריאלי אי קומרס הפנה את בא כוח Vans לכתובת הנכונה לדבריו: "הספק". טרם הוגשו כתבי הגנה.

 

מעזריאלי.קום נמסר: ״לא התקבלה כל תביעה בחברה. באם תתקבל, החברה תבחן את התביעה ותגיב כמקובל בבית המשפט״.

x