$
רכב

לא עוצרת: טסלה קבעה שיא מסירות רכבים ברבעון

לפי דיווחי היצרנית האמריקאית ברבעון החולף נמסרו 139,300 רכבים, כאשר אחד ממנועי הצמיחה העיקריים היה שוק הרכב הסיני. טסלה השכילה לנהל את סוכנויות המכירה שלה בסין במהלך תקופת הקורונה באופן שמנע מהסינים להגיע פיזית לסוכנויות, אך אפשר לאנשי המכירות להגיע אל בתי הלקוחות כדי להשאיר להם מכוניות לנסיעת מבחן

תומר הדר 14:2304.10.20

הקורונה לא עוצרת את טסלה: לפי דיווחי היצרנית האמריקאית, ברבעון החולף נמסרו 139,300 רכבים - שיא עבור החברה של אלון מאסק. השיא הקודם של טסלה נרשם ברבעון האחרון של 2019, אז מסרה היצרנית 112 אלף מכוניות חדשות.

 

אולם תצוגה של טסלה בסין אולם תצוגה של טסלה בסין צילום: רויטרס

 

 

אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של טסלה ברבעון החולף היה שוק הרכב הסיני. רק לאחרונה הודיעה החברה כי תציג גרסה "מוזלת" של ה-3, מה שגרם ללקוחות בסין ליצור תורים בסוכנויות. טסלה השכילה לנהל את סוכנויות המכירה שלה בסין במהלך תקופת הקורונה באופן שמנע מהסינים להגיע פיזית אל הסוכנויות, אך אפשר לאנשי המכירות ולנציגי נסיעות המבחן להגיע אל בית הלקוח כדי להשאיר לו מכונית לנסיעת מבחן - וגם לגבות תשלום עבור המכונית באמצעים דיגיטליים.

 

חלק מהמכירות שבוצעו בימי הקורונה תורגמו בסין למסירות, בתקופת ההתאוששות מהקורונה. על פי נתוני טסלה, היצרנית מסרה עד תום ספטמבר כ-318 אלף מכוניות - כלומר, ייתכן ששנת 2020 תהיה השנה הראשונה בה טסלה מצליחה לחצות רף שנתי של חצי מיליון מכוניות שנמסרו.

 

עם זאת, בניגוד לשווקים מערביים, דווקא בשוק הסיני קיימים גם "מכשולים טבעיים" אשר עומדים בפני טסלה, ובראשם תחרות מצד יצרנים סינים מקומיים אשר מפתחים מכוניות חשמליות משלהם בעיצובים שהולכים והופכים נועזים יותר מדי חודש, מה שמסביר את החלטתה של טסלה להשיק דווקא בסין את הגרסה ה"עממית" של ה-3. יצוין כי למרות המיקוד בסין, טסלה כבר מסמנת יעד חדש: מאסק עצמו ציין לאחרונה כי טסלה "ללא ספק תיכנס בקרוב להודו".

x