$
רכב

"הטסלה של האופניים": חברת ואנמוף בוחנת כניסה לישראל

כך עולה מתחזיות שפרסמה יצרנית האופניים החשמליים מאמסטרדם, עם סיום סבב גיוסים השבוע, שהביא את היקף ההשקעה בה ל-73 מיליון דולר; לחברה סניפים בניו יורק, סיאטל וסן פרנסיסקו

תומר הדר 17:5516.09.20

ואנמוף, יצרנית האופניים ההולנדית המכונה גם "הטסלה של האופניים" בוחנת כניסה לישראל, כך עולה מתחזיות שפרסמה החברה עם סיום סבב גיוסים שהתקיים השבוע.

 

 

בשונה מאינספור יצרניות אופניים חשמליים, ואנמוף פועלת באמצעות מודל אשר מוכר היטב בענף הרכב העולמי הודות לאילון מאסק: ואנמוף שנוסדה באמסטרדם בשנת 2009, גייסה 40 מיליון דולר בסיבוב השקעות ראשון שהתקיים לפני כחצי שנה והודיעה השבוע על השלמת גיוס נוסף, המביא את היקף ההשקעה ביצרנית ל-73 מיליון דולר.

 

בראיון שהעניק השבוע מייסד החברה ההולנדי טאקו קרלייר הודיע כי החברה תהפוך בעתיד הלא רחוק לחברה נסחרת בבורסה.

אופניי ואנמוף אופניי ואנמוף צילום: vanmoof

 

ואנמוף עצמה זוכה לרוח גבית דווקא הודות למגיפת הקורונה אשר גורמת לעלייה משמעותית בשימוש באופניים חשמליים כאמצעי תחבורה למי שאינו מעוניין לנסוע באוטובוסים ורכבות. בסך הכול, היקף השקעות קרנות הון סיכון באירופה בענף האטפניים החשמליים ב-2019 נאמד בכ-165 מיליון דולר.

 

ואנמוף עצמה החלה לפעול בהולנד אך מחזיקה כיום סניפים גם בניו יורק, סיאטל וסן פרנסיסקו. לפי פרסומי החברה, השווקים הבאים בהם החברה "רואה פוטנציאל" נמצאים בקנדה, קוריאה הדרומית, מקסיקו וישראל.

 

 

אופני ואנמוף אופני ואנמוף צילום: vanmoof

 

 

העניין שמביעה ואנמוף בישראל אינו מפתיע: ואנמוף עצמה אינה משווקת כלים שיתופיים, אך בשנים שטרם הקורונה חל בישראל זינוק בהיקף מאות אחוזים בשימוש בכלי תחבורה אישיים - החל בקורקינטים וכלה באופניים, שחלקם שיתופיים וחלקם בבעלות הרוכב.

 

אופני ואנמוף אופני ואנמוף צילום: vanmoof

 

 

 

 

x