שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

רכש אסטון מרטין ב-2.5 מיליון שקל כי היצרן מזכיר לו סטארט-אפ

ר', הייטקיסט חובב נהיגה ממרכז הארץ שיקבל השבוע את ה-DBS סופרלאגרה הראשונה בארץ, מסביר איך נראים בארץ החיים עם מכונית שסוגרת 340 קמ"ש: "כשאני רוצה להתפרע אני עולה על אחד ממסלולי המירוצים, או נהנה מהאוטו בכביש צדדי"

אודי עציון 08:4613.09.20

"עוצרים אותי ברמזורים, שואלים שאלות ומצלמים את האוטו. אני פחות נהנה מהחלק הזה של הבעלות של מכונית כזאת, אבל התחושות בזמן הנהיגה, והריגוש מהרכב, מפצים על הכל", מספר ר', איש עסקים ממרכז הארץ, שיקבל בימים הקרובים את האסטון מרטין המהירה ביותר שנמכרה אי פעם בארץ ואחת היקרות ביותר, עם מחיר של 2.5 מיליון שקל: DBS סופרלאגרה.

 

 

 

על רקע המשבר הכלכלי שגרמה הקורונה, שוק הרכב הישראלי ממשיך להפגין עמידות, ובאוגוסט 2020 אף נמכרו בארץ יותר מכוניות חדשות מאשר באוגוסט 2019. כמעט כל מותגי היוקרה מציגים ירידה במכירות, אבל קטנה משיעור הירידה הכללי, 19.1%.

 

אסטון מרטין DBS סופרלאגרה אסטון מרטין DBS סופרלאגרה צילום: אופק כהן

 

בשוק מותגי העל מציגות כמעט כל החברות ירידה במסירות השנה - אסטון מסרה 3 מכוניות לעומת 6, פרארי מסרה 6 לעומת 7, ורק פורשה, שיש לה גם דגמים בחצי מיליון שקל וגם דגמי פנאי וסאלון, רושמת עלייה של 46.6%, ל-129 מכוניות.

 

ל-DBS סופרלאגרה יש מנוע בנפח 5,200 סמ"ק, 12 צילינדרים, בהספק של 725 כ"ס. עם תיבה אוטומטית 8 הילוכים התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש נמשכת רק 3.4 שניות בדרך למהירות מרבית של 340 קמ"ש. המשקל בגרסת הסופרלאגרה הופחת ב-70 ק"ג בזכות שימוש מוגבר בחלקים מסביבי פחמן, ל-1.66 טון.

 

המחיר, אגב, כולל 83% מס קנייה, 17% מע"מ ומס יוקרה המוטל על כל רכב חדש שמחירו מעל 300 אלף שקל, ויכול להגיע עד ל-20% במכוניות במחיר של יותר מ-2 מיליון שקל. כך שרוב הכסף ששילם ר' עבור מכונית הספורט החדשה שלו הגיע לקופת המדינה.

 

 

אסטון מרטין DBS סופרלאגרה אסטון מרטין DBS סופרלאגרה צילום: אופק כהן

 

ר' כבר מכיר את התגובות ברחוב הישראלי לאסטון מרטין מהמכונית הנוכחית שלו, מדגם וואנטאג', שאותה מכר בעסקת טרייד לאוטו ארט, יבואנית אסטון, שבבעלות תומר דותן ומאיר אוחיון.

 

גם בשוק מותגי העל, יש תחרות חריפה: ה-DBS סופרלאגרה מתחרה בין השאר בפרארי 812 סופר פאסט. לר' לא היו התלבטויות. "זה כבר עניין של חיבור לפילוסופיה של היצרן. אני סטארט-אפיסט, וגם אסטון היא סוג של סטארט-אפ, שנאבק כל הזמן באתגרים טכנולוגיים וכלכליים. זה הכבוד שאני רוכש להם כסטארט אפיסט, מעבר לעובדה שזו מכונית בכלל לא רעה".

 

איך שומרים על רשיון הנהיגה עם מכונית כזאת?

"לא צריך לנסוע ממש מהר כדי ליהנות ממנה, ואם אני רוצה להתפרע אני מגיע לימי מסלול במסלולי המירוצים בשדה תימן ובערד, או נהנה מהאוטו בכבישים צדדיים".

x