$
רכב

פרסום ראשון

יבואנית פולקסווגן מתניעה את הסוללה החשמלית הישראלית

אלייד, בעלת השליטה בצ'מפיון מוטורס, הובילה סבב השקעות בסך 3.5 מיליון דולר ב-3DBattery מרחובות, שמפתחת סוללת ליתיום מבוססת סיליקון, עם הבטחה לטעינה בתוך 15 דקות ומחיר זול ב-30% מהסוללות הנוכחיות

אודי עציון 08:0804.08.20

בזמן שיצרניות הרכב מנהלות מירוץ להאצת קצב ייצור הסוללות ולהוזלה שלהן, משלימה 3DBattery הישראלית, המפתחת סוללת ליתיום יון משופרת לרכב ולמתקני אגירת אנרגיה, גיוס סיד בסך 3.5 מיליון דולר.

 

 

 

את הגיוס הובילה אלייד החזקות, בעלת השליטה ביבואנית פולקסווגן צ'מפיון מוטורס, והוא נועד לממן בין השאר מעבר לייצור סדרתי מוגבל של תאי הסוללה לצורך פיילוטים עם יצרני הרכב.

החברה, שפועלת בפארק המדע ברחובות, הוקמה ב-2017 בידי ארז שרייבר, שניהל בעבר את תחום אגירת האנרגיה באלביט מערכות.

 

סוללת הליתיום שמפתחת החברה מבוססת על אנודות סיליקון, מה שמשפר באופן משמעותי את צפיפות האנרגיה ואת זמני הטעינה. המטרה: מכוניות חשמליות עם טווחי נסיעה ארוכים יותר, טעינה מהירה, וחווית שימוש דומה לשימוש במכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית. בשלב מתקדם יותר הטכנולוגיה תאפשר לחברה להציג סוללות מצב מוצק ללא נוזל אלקטרוליט, ובכך לספק שיפור משמעותי בבטיחותן, תוך הפחתה דרמטית בסכנת ההתלקחות. הדור הבא של סוללות הליתיום יון של 3DBattery יספק סוללות בעלות צפיפות אנרגיה של מעל 1,000 וואט לליטר וזמני טעינה של 15 דקות.

 

ארז שרייבר מנכ"ל DBattery3 ארז שרייבר מנכ"ל DBattery3 צילום: יח"צ

 

בגיוס השתתפו קרן טרה ונצ'רס, מרכז החדשנות של CLP OSEG Energy בישראל, שורש ערכות נוודים והאנג'ל סרג'יו פוגל. החברה זכתה בתמיכה של המדען הראשי ופעלה תחת חממת טרה לאב העוסקת בהשקעות אימפקט ומהווה חלק מתכנית החממות של רשות החדשנות, וביחד עם הגיוס הנוכחי השלימה גיוס של 8 מיליון דולר מאז הקמתה, כולל מהמדען הראשי וממענקי מחקר. הגיוס הנוכחי ישמש את המשך פיתוח הסוללות וגיוס עובדים חדשים בתחומי המחקר, ייצור, פיתוח עסקי ושיווק.

 

"החברה נולדה עם רעיון לממש קצת אחרת את סוללות הליתיום יון", אמר שרייבר לכלכליסט. "השימוש באנודות סיליקון מגדיל את הקיבולת ומקצר את זמני הטעינה. אנחנו מעסיקים כעת 10 חוקרות מובילות בתחומי אלקטרו-כימיה, פולימרים וננו חומרים, והגיוס יאפשר לנו לפתוח ברחובות פס ייצור שיספק 1,000 תאי סוללה בשבוע, מהם נבנה סוללות לפיילוטים עם יצרני רכב שהביעו עניין לבחון בשטח את הטכנולוגיה שלנו".

 

הסוללות של החברה מיועדות גם למגזר האנרגיה, שמחפש פתרונות לאגירת חשמל שמיוצר בשדות סולאריים, וגם לניהול עומסים ברשת החשמל, מה שהוביל להשקעה של CLP, חברת החשמל השנייה בגודלה בהונג קונג.

 

מה הסיכוי של סטארט-אפ קטן מרחובות לייצר סוללה לרכב יותר טובה משל CATL, פנסוניק, LG CHEM ו-BYD?

"המטרה שלי היא להקדים כעת את היצרניות הגדולות, כדי שבעוד שנתיים כשהן יכריזו על סוללות מבוססות אנודות סיליקון, אנחנו נעמוד איתן על אותו קו זינוק. הביקוש לסוללות איכותיות כל כך חזק, והפערים שצריך לסגור כדי להשלים את המהפכה החשמלית כל-כך גדולים, שכל מי שיוכל לספק אותן ימצא לקוחות".

 

אתם מקימים פס ייצור בארץ לפיילוטים. ריאלי לייצר כאן גם את הסוללות המסחריות?

"ישראל מתאימה מאוד לייצור סוללות, בזכות הסביבה היבשה. ייצור סוללות חייב להתבצע בסביבה נטולת לחות, וייבוש האוויר הוא תהליך יקר. לכן טסלה ופנסוניק מייצרות בנבאדה. יש בארץ יכולות ייצור מתקדמות ואקדמיה שחזקה מאוד באלקטרו כימייה, מדענים מצוינים באוניברסיטאות תל אביב ובר אילן שכיום נאלצים לערוך מחקרים עבור יצרנים בחו"ל".

 

x