שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

בלעדי לכלכליסט

יאנגו השיקה שירות פרימיום למוניות יוקרתיות בתוספת מחיר של 10%-30%

בניגוד להתנהלותה בעת השקת שירותים אחרים שלה, יאנגו השיקה את השירות החדש מתחת לרדאר. החברה ממשיכה להציע את שירות ה-FIX, לאחר ששרת התחבורה מירי רגב הקפיאה החלטה של הדרג המקצועי במשרד לאסור על החברה להציע את השירות

אודי עציון וליאור גוטמן 16:4429.07.20

אפליקציית יאנגו ממשיכה לאתגר את משרד התחבורה: אפליקציית המוניות הרוסית והמתחרה העיקרית בארץ של אפליקציית גט, השיקה לאחרונה שירות "פרימיום" המבטיח הזמנת מונית גדולה ויוקרתית, כמו דגמי מרצדס או טויוטה קאמרי.

 

התוספת לשירות משתנה בהתאם למרחק הנסיעה, בין 10% ל-30% מעבר למחיר הנסיעה הרגיל. התוספת קטנה ככל שמדובר בנסיעה ארוכה יותר. כך למשל נסיעה של 5 דקות בתוך ראשון לציון אמש, הוצעה במחיר קבוע מראש של 22.1 שקל במסלול ה-FIX הרגיל ו-29.3 שקל בשירות הפרימיום. נסיעה מראשל"צ לאשקלון, לעומת זאת, הוצעה במחיר של 205 שקל בשירות הרגיל ו-230 שקל בפרמיום.

 

 

דוגמאות של תמונות מסך דוגמאות של תמונות מסך

 

בניגוד להתנהלותה בעת השקת שירותים אחרים שלה, יאנגו השיקה את השירות החדש מתחת לרדאר, ולא פרסמה את המהלך. החברה ממשיכה להציע את שירות ה-FIX, לאחר ששרת התחבורה מירי רגב הקפיאה החלטה של הדרג המקצועי במשרד לאסור על החברה להציע את השירות, בנימוק שקביעת מחיר מראש עומדת בניגוד לתקנות התעבורה המחייבות בנסיעות פרטיות תשלום לנהג מונית רק לפי מונה, בסיום הנסיעה – או מתן הנחה מהמחיר, כפי שיקבע בין הנהג לנוסע.

 

 

מונית יאנגו (ארכיון) מונית יאנגו (ארכיון) צילום: אלירן אביטל

 

שירות הפרימיום מציג מחיר גבוה משמעותית ממחיר שירות ה-FIX, שעשוי אף להתברר כיקר ממחיר הנסיעה לפי מונה.

 

מיאנגו נמסר כי מאחר ושירות הפיקס מציג הנחה ממוצעת של 20% ממחירי הנסיעה לפי מונה, שירות הפרימיום אינו חורג מתעריפי הנסיעה המירביים המותרים למונית.

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "על פי החוק נהגי המוניות בישראל מחוייבים להפעיל מונה בכל נסיעה. חל איסור מוחלט לגבות תשלום נוסף על כל נסיעה שאינו מוגדר בתקנות התעבורה ובכלל זה, סוג הרכב. אגף הפיקוח במשרד התחבורה מבצע בדיקות יזומות מדי שבוע ופועל נגד נהגים העוברים על תקנות התעבורה. בכל מקרה של סירוב להפעיל מונה, הנוסע רשאי להגיש תלונה במשרד התחבורה. במידה ומתברר כי נהג המונית פעל בניגוד לתקנות, מוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט, ומופעלות כנגדו סנקציות הכוללות בין השאר קנסות בגובה אלפי שקלים ושלילת רישיון".

x