שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

הדחה מפתיעה: מנכ"ל סקודה, ברנארד מאייר, נאלץ לעזוב את תפקידו

מאייר העלה לראשונה את מכירות החברה הצ'כית למעל מיליון מכוניות בשנה, אבל הרגיז בכירים בחברה האם פולקסווגן כשעלה עליהם בפרמטרים של יעילות. קידם השקעות בחברות אוטו-טק ישראליות

אודי עציון 19:4411.07.20

ברנארד מאייר, מנכ"ל יצרנית המכוניות הצ'כית סקודה בחמש השנים האחרונות, יסיים את עבודתו בחברה בסוף החודש. כך הודיעה החברה במפתיע.

 

 

 

הצעד הוא המשך לשורת זעזועים בקונצרן פולקסווגן, שסקודה שייכת לו, ושהחלה עם הדחתו בחודש שעבר של יו"ר הקונצרן הרברט דיס מתפקידו המקביל כמנכ"ל חטיבת פולקסווגן. זאת בעקבות מתיחות עם ועד העובדים המשפיע בחברה, והעיכובים היקרים בהשקת הדור השמיני של מכונית הגולף והראשון של החשמלית המשפחתית החדשה, ID.3.

 

 

ברנארד מאייר ברנארד מאייר צילום: גדי סיארה

 

מאייר (60), החל את הקריירה שלו בחברת המחשוב הגרמנית ניקסדורף, עבר לב.מ.וו וב-2001 הגיע לפורשה. הוא נחשב למנכ"ל מוצלח ומוערך, שקידם את סקודה בעולם ובפוליטיקה המסובכת של הקונצרן הגרמני.

 

תחת ניהולו חצתה החברה לראשונה את רף יצור מיליון מכוניות בשנה, בדרך לשיא של 1.3 מיליון מכוניות בשנה שעברה, יותר מכפול מחטיבת סיאט של פולקסווגן, דבר שעורר זעם בקרב בכירים בחברה. במקביל השיקה החברה סדרה של דגמי ג'יפונים, קודיאק, קארוק וקאמיק, וקיבלה את האחריות להוביל בקבוצה את תחום הקישוריות ברכב, ופיתוח רכב זול ומודרני לשוק ההודי החשוב.

 

מאייר נאבק מול מועצת המנהלים של פולקסווגן להגדיל את כושר הייצור של סקודה, ששוב ושוב השיגה עלויות ייצור נמוכות יותר מאלה של חטיבת פולקסווגן, והצליחה לבנות בדרך כלל דגמים מוצלחים וזולים יותר תוך שימוש ברכיבים זהים, כמו פלטפורמות, מנועים ותיבות הילוכים. אולם ההנהלה הגרמנית החליטה כי דווקא חטיבת פולקסווגן תהיה אחראית לבניית המפעל הגדול הבא של הקונצרן באירופה, פרויקט שבוטל באחרונה בעקבות משבר הקורונה.

 

בשנים האחרונות הוביל מאייר הקמת מעבדת חדשנות של היצרן בתל אביב, סקודה דיגילאב, ושורה של השקעות בחברות אוטו-טק ישראליות, כמו אנאגוג, צ'קרה טק, גרדיאן ואחרות. הוא גם החליט על אירוע חסר תקדים במונחי שוק הרכב המקומי, כאשר החשיפה העולמית של המשפחתית הקומפקטית החדשה של סקודה, הסקאלה, נערכה בפתח תקווה, תוך שסקודה מטיסה לישראל מאות עיתונאים מהעולם.

 

באוקטובר האחרון השתתף מאייר בכנס התחבורה החכמה של מינהלת תחליפי הנפט בתל אביב, והחמיא לישראל ולתעשיית האוטו-טק המקומית. "ישנם מספר מאפיינים שמורגשים במיוחד כאן בישראל, כמו יצירתיות וסקרנות, אהבת הניסויים והזריזות, גישות לא שגרתיות ועקביות. כמנכ"ל סקודה קיבלנו השראה מהרוח הייחודית הזאת, ואנחנו מרגישים כאן מאוד בבית. אנחנו מעזים לנסות דברים חדשים, אנחנו סקרנים, ואנחנו לעולם לא נחים על זרי הדפנה. ענף הרכב נמצא בעיצומו של השינוי העמוק ביותר שלו, והתעשייה תיראה באופן שונה משמעותית בעוד עשר שנים. אני משוכנע: הרוח הישראלית היא זאת שצריכה לעצב את הניידות של העתיד".

 

מאייר נחשב עד לאחרונה כמועמד בולט לנהל בעתיד את פורשה, אולם נראה כי הקטנת השפעתו של דיס תסכל מינוי כזה. בהודעת החברה לא נמסר האם יישאר בקונצרן בתפקיד אחר. לפי פרסומים בגרמניה, תומאס שפר, מנכ"ל פולקסווגן דרום אפריקה, נחשב כעת למועמד הבולט להחליפו.

 

דיס, שיישאר בינתיים בתפקיד יו"ר קבוצת פולקסווגן, אמר כי "מאייר הוא אחד המנהלים המנוסים בקבוצת פולקסווגן. שנותיו בסקודה נחשבות לטובות ביותר בהיסטוריה בת 125 השנים של החברה. אני מודה לו על כך, ועל שני עשורים של הצלחה, בתחילה בפורשה ובהמשך בסקודה".

 

x