שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

בלעדי לכלכליסט

בוטל מיזם המוניות החשמליות הראשון שתוכנן בתל אביב

לכלכליסט נודע שקבוצת קרסו יבואנית רנו וניסאן החלה למכור את 20 הרכבים שהיו מיועדים לקחת חלק בפרויקט. קרסו: הפרויקט הוקפא עד להודעה חדשה

תומר הדר 18:3730.06.20

אם ציפיתם לנסוע השנה בניסאן חשמלית שיתופית ברחבי תל אביב, היכונו לאכזבה. ל"כלכליסט" נודע כי קבוצת קרסו, יבואנית רנו וניסאן החלה לאחרונה למכור לציבור הרחב את הרכבים שהביאה לישראל ויועדו לקחת חלק בפרויקט המוניות החשמליות פורץ דרך: מיזם הרכב השיתופי החשמלי הראשון של תל אביב. לדברי גורמים המקורבים לעיריית תל אביב, הפרויקט בוטל.

 

 

 

התוכנית המקורית למיזם, שבוצע בשיתוף עיריית תל אביב, משרד האנרגיה ומנהלת תחליפי נפט במשרד ראש הממשלה, היתה אמורה להיות מהפכנית: בעלי מכוניות מזהמות יגיעו לתל אביב, שם יחנו את מכוניותיהם בחניונים מיוחדים של חברת אחוזת החוף. בחניונים, שיצוידו בעמדות טעינה לרכב חשמלי ימתינו למבקרים מיניוואנים חשמליים מיוחדים של ניסאן מדגמי 200NV שיוסבו להסעת נוסעים. המבקרים יעלו על המיניוואנים החשמליים ויסעו לעסקיהם ברחבי העיר בלי לפלוט זיהום. טווח הנסיעה הרשמי של הרכבים החשמליים של ניסאן שיובאו למטרה זו הוא 300 קילומטר, ומספר הרכבים החשמליים שהגיעו ארצה למטרה זו - 20 - היה אמור להבטיח תנועה מתמדת של הרכבים החשמליים גם כאשר חלק מהם נמצאים בטעינה.

 

מונית חשמלית של ניסאן מדגם NV200 מונית חשמלית של ניסאן מדגם NV200 צילום: יצרן

 

 

ואולם, ל"כלכליסט" נודע כי הפרויקט נתקל בקשיים רבים שגרמו לביטולו. לדברי גורם המקורב לפרויקט, נושא חלוקת ההכנסות מן הנסיעות ברכב החשמלי מהווה נקודת מחלוקת בין הצדדים. בנוסף, קיים ספק האם נהגים ייכנסו לתל אביב וישאירו את מכוניתם בחניון ויעברו לרכב החשמלי, זאת במקום להגיע אל מחוז חפצם מלכתחילה עם המכונית המזהמת.

 

מקבוצת קרסו נמסר: "לאור המצב במשק בחודשים האחרונים, שכלל סגר, עצירת התיירות הנכנסת לישראל וירידה חדה בהיקף הנסיעות של הישראלים במוניות, הוחלט יחד עם הגורמים המעורבים בפרויקט להקפיא אותו עד להודעה חדשה".

x