$
רכב

פרסום ראשון

איתן ורטהיימר יתרום את האוסף: מוזיאון הרכב הגדול בישראל סוגר את שעריו

המוזיאון בפארק התעשייה תפן בגליל נחשב למקום עלייה לרגל לחובבי רכב. מכוניות האספנות המוצגות בו, שחלקן שוות אף רבע מיליון שקל, יוענקו למוזיאון שיוקם באילת

תומר הדר 17:5907.06.20

מוזיאון הרכב הגדול והוותיק בישראל, בו מוצג אוסף המכוניות של איתן ורטהיימר כמו גם רכבים אחרים סוגר את שעריו. כך נודע ל"כלכליסט". המוזיאון צפוי להיסגר ככל הנראה לצד מיזמים נוספים בפארק התעשייה תפן שבגליל הסמוך לכפר ורדים.  ל"כלכליסט" נודע עוד, כי המכוניות המוצגות במוזיאון, ששוויין יכול להגיע בחלק מהמקרים אפילו לרבע מיליון שקלים, יוענקו למוזיאון שיוקם בעתיד באילת.

 

 

 

בישראל, מדינה שאינה משופעת בתרבות מוטורית ענפה, מוזיאון הרכב השוכן  בפארק תפן נחשב למקום עלייה לרגל לחובבי רכב. הפארק שבו שוכן המוזיאון, אשר נמצא באזור התעשייה תפן, הוקם על ידי התעשיין סטף ורטהיימר, אביו של איתן ורטהיימר בשנת 1985.

 

במוזיאון פעלה בעבר באופן חלקי סדנת שחזור רכבים וחלק מן הרכבים שהוצגו בו שוחזרו בחו"ל, אם כי רוב הרכבים נסעו בכבישי ישראל טרם רכישתם על ידי המוזיאון. בעבר פעל בישראל מוזיאון רכב נוסף שהיה גם הוא חלק מפארק תעשייה, גם הוא בבעלות ורטהיימר, ביישוב עומר.

 

מוזיאון הרכב בפארק תפן מוזיאון הרכב בפארק תפן צילום: באדיבות המוזיאון הפתוח תפן

 

 

במוזיאון מוצגות כ-40 מכוניות, חלקן היו שייכות לורטהיימר עצמו וחלקן נרכשו מאספנים ישראלים. רשימת המכוניות אומנם לא כוללת מכוניות על אקזוטיות, אך עדיין מכילה מספר גדול של מכוניות שמחירן האספני כיום חוצה בקלות את רף 200 אלף השקלים, כאשר חלק מן המכוניות יוצרו עוד בשנות השלושים והארבעים של המאה הקודמת ונסעו בכבישי ישראל כשבחזיתן מתנוססים מספרי רישוי בעלי שלוש ספרות.

 

רשימת המכוניות שבתצוגה כוללת ווקסהול 14 מודל 1947, וויליס מודל 1934, רנו פורגונה מודל 1958, שברולט פליטליין מודל 1947, נאש מטרופוליטן, מספר רכבי ג'יפ וויליס, יגואר אי טייפ, אלפא רומיאו GTV מודל 1974, לנצ'יה דלתא אינטגרלה ומספר דגמי פורשה.

 

x