$
דעות

פרשנות

הבלגן בלימודי הנהיגה: סמוטריץ' נכנס לצומת באור אדום

איך קורה שנותני שירותים שונים שעובדים בצמוד ללקוחות - לא יכולים לשוב לעבודה, ואילו מורי נהיגה כן יכולים - אף שבמשרד הבריאות סבורים כי מדובר ב"סיכון ממשי לבריאות הציבור"? ככה זה כשיש שר תחבורה שמקדם את ענייניהם, ולעזאזל האחידות והשוויון

עמרי מילמן 12:4321.04.20
התקנות השונות של ממשלת המעבר הביאו איתן בלבול וחוסר בהירות. בעלי מקצוע ובעלי עסקים לא מבינים אם ואיך מותר להם לפעול, וחוסר האחידות חוגג.

 

לליבוי הכאוס הנוכחי הצטרף כעת גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שהחליט להתחכם ולגבות עצמו ב"חוות דעת משפטית" לצורך החלטותיו בהתאם לתקנות החירום החדשות.

 

מתברר כי לבקשתו, הוציא לו הייעוץ המשפטי במשרדו חוות דעת תמוהה שאומרת שהתקנות מאפשרות להתיר ל-4,100 מורי הנהיגה שתחת אחריות המשרד לשוב לעבודה, בכפוף למגבלות הידועות (מסיכה, כפפות וחיטוי ההגה).

 

 בצלאל סמוטריץ', שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שר התחבורה צילום: אלכס קולומויסקי

 

אם כך, מה ההבדל בין מורי נהיגה לבין כל נותן שירותים אחר שעובד בצמוד ללקוח שלו? יש לא מעט מספרות, מכוני קוסמטיקה, פסיכולוגים וכו' במדינה שישמחו לשוב ולקבל קהל. לדאבונם, להם אין שר שיקדם את ענייניהם בקרב השלטון, ולעזאזל האחידות והשוויון.

 

כדי להתמודד עם התרגיל של השר סמוטריץ', מיהרו במשרד הבריאות להבהיר כי "עמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות היא כי התרת פעילות לימוד נהיגה ברכב מהווה סיכון ממשי לבריאות הציבור בעת הזאת ומקור להדבקות והתפשטות המגיפה במדינה ועל כן אין לאפשרה. הפעילות כאמור לא הותרה במסגרת התיקון האחרון של הצווים והתקנות ועמדתנו היא כי לא ניתן להתיר פעילות כאמור שיש בה סיכון ממשי לבריאות, על דרך הפרשנות".

 

מעניין שדווקא השר סמוטריץ' שחבר במפלגה שחרטה על דגלה את המאבק (לכאורה) במשפטיזציה של הפוליטיקה, רץ לחיק המשפטנים ברגע שזה התאים לאג'נדה שהוא מבקש לקדם. אלא שאותן תקנות שהשר עמל קשה על מלאכת ה"פרשנות" שלהן, אושרו רק לפני יומיים על-ידי הממשלה שבה הוא עצמו חבר. לטובת כולנו, אם סבור משרד ממשלתי כזה או אחר שיש אי-בהירות בתקנות, יואיל לפנות לאנשי המקצוע בתחום הבריאות ולבקש הבהרות, ולא למחלקה המשפטית שלו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x