$
תיירות

כבר לא דמיוני: לטוס במחלקת תיירים - ולקבל תא שינה פרטי

חברת התעופה אייר ניו זילנד חשפה את המוצר החדש שלה, שעל פיתוחו שקדה שלוש שנים - "סקיינסט"; האם הוא ישים קץ לנדודי השינה של הנוסעים?

שירות כלכליסט 22:1426.02.20

מעטים הם האנשים שנרדמים בקלות בכל זמן ובכל מקום - כולל במושבי המטוס של מחלקת תיירים. שום טריק לא באמת מועיל: לא כרית מאולתרת ולא כרית מדוגמת מקיפת צוואר שרכשתם בשדה התעופה. הסיבה פשוטה – רוב בני האדם חייבים לשכב על מנת להירדם. במחלקת עסקים ובמחלקה ראשונה המיטה הנפתחת מספקת את הצורך הזה - למי ששילם הרבה כמובן.

 

 

עד כה, לנוסעים במחלקת תיירים (economy) לא הוצע פיתרון מספק, אף שהועלו רעיונות שונים ומשונים בשורה של מסגרות חשיבה, וכך גם בדיונים פנימיים של חברות תעופה שונות. אף אחד מהרעיונות לא הגיע לשלב המימוש. עתה נראה ששינוי בהחלט על הפרק.

 

אייר ניו זילנד, אחת מחברות התעופה המובילות בעולם, רשמה היום פטנט לפיתוח החדש שלה, אותו היא מכנה Economy Skynest  ("קן-שמים"). החברה עבדה על המחקר והפיתוח של המוצר שלוש שנים, ולפי ההודעה שפרסמה היום, התבססה בין היתר על משוב של 200 לקוחות שביקרו בהאנגר הפיתוח שלה באוקלנד.

 

הסקיינסט כולל שישה תאי שינה מוארכים. אורכו של כל תא שינה 200 ס"מ ורוחבו 58 ס"מ; הוא כולל כרית, סדינים, שמיכה, וילון לשמירה על הפרטיות ואטמי אוזניים. לפי התוכנית, אייר ניו זילנד תתקין "קן" אחד במטוס (כלומר 6 תאי שינה בכל טיסה). בשלב זה לא ברור מיקומו הספציפי של הקן האמור במחלקת התיירים.

 

 

 צילום: Air New Zealand

 

 

סקיינסט סקיינסט צילום: Air New Zealand

 

"נוסעי מחלקת האקונומי, בעיקר בטיסות לטווחים ארוכים, סובלים מכך שאינם יכולים להתמתח. הסקיינסט הוא התשובה הברורה לאתגר הזה", אמר היום מנהל השיווק של אייר ניו זילנד, מייק טוד (Mike Tod).

 

שאלת המפתח היא כמובן האם הרעיון אכן ייצא לפועל. על פניו, נראה שיש בהחלט סיבות לאופטימיות, אף שעדיין מוקדם לומר.

 

אייר ניו זילנד ידועה במחויבות הגדולה שלה לשיפור חוויית הלקוח ולשדרוג רמת הנוחות במחלקת האקונומי - בין השאר מאחר שחלק הארי של טיסותיה הוא לטווחים ארוכים. כך למשל, ב-2011 השיקה החברה את מוצר ה-Skycouch המאפשר ללקוחות הנוסעים יחד להפוך את כיסאותיהם למיטה משותפת.

 

כמו כן, אנשי החברה מסרו ל-CNN כי אף שבשלב זה עדיין לא החלו בהליך הרישוי של המוצר החדש, "עיצבנו מלכתחילה את המוצר כך שהוא יעמוד בכל הדרישות הרגולטוריות".

 

בינתיים, שאלת התמחור של הסקיינסט עדיין פתוחה, שכן אייר ניו זילנד עדיין לא קבעה מהן העלויות הסופיות שלו, ונמצאת בשלב ההערכה והניתוח של ישימות המוצר. בחברה ציינו כי הם צפויים לקבל החלטה סופית על הטמעת המוצר ב-2021, אז גם ישלימו את הבדיקות וההערכות בנוגע לקו הטיסה העתידי הארוך ביותר שלה, מאוקלנד לניו יורק; ההערכה היא כי הטיסה בקו זה, בכיוון אחד, תימשך 17 שעות ו-40 דקות.

 

סקיינסט סקיינסט צילום: Air New Zealand

 

מחיר השירות (אם אכן התוכנית תצא לפועל) יושפע כמובן גם מרמת הביקושים, שצפויה להיות גבוהה מאוד לנוכח העובדה שבכל מטוס יותקן כאמור רק סקיינסט אחד. בטיסות לטווחים ארוכים, סביר מאוד שרבים ישמחו לשלם מעט יותר עבור הזכות לתא שינה פרטי. בכל מקרה, גם עם התוספת האמורה, המחיר הכולל יהיה נמוך בהרבה מכרטיס טיסה במחלקת עסקים.

 

"אנחנו רואים כאן אפשרות לשפר את חוויית הטיסה במחלקת התיירים; נוסעים יוכלו להזמין את השירות של סקיינסט בתשלום נוסף, ולקבל הזדמנות למנוחה איכותית", אמרה ניקי גודמן (Nikki Goodman), מנהלת חטיבת חוויית הלקוח באייר ניו זילנד.

x