שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

טויוטה: "תוך שבועיים ייגמרו לנו החלקים שיאפשרו ייצור בקצב רגיל"

התפשטות נגיף הקורונה פוגעת קשות בתעשיית הרכב. לפי טויוטה, ברשותה די מלאי חלקים שיאפשר תמיכה בהמשך הייצור בשבועיים הקרובים, אולם לאחר מכן היא תידרש לקבוע אם להמשיך בקצב היצור הרגיל

תומר הדר 14:5726.02.20

נגיף הקורונה מגיע לטויוטה: לפי הודעת יצרנית הרכב, מחסור ברכיבים בעקבות התפשטות הנגיף עלול לפגוע ביכולת הייצור במפעלי החברה ביפן. לפי טויוטה, ברשותה די מלאי חלקים שיאפשר תמיכה בהמשך הייצור בשבועיים הקרובים, אולם לאחר מכן תידרש החברה לקבוע אם להמשיך בקצב היצור הרגיל.

 

בדומה ליונדאי, שהודיעה לפני כשבועיים על הפסקה של הייצור במפעלה בקוריאה עקב מחסור ברכיבים חשמליים המיוצרים בסין, כך גם טויוטה נאלצת להתמודד עם מחסור דומה.  

מפעל טויוטה ביפן מפעל טויוטה ביפן צילום: בלומברג

 

במקביל הודיעה טויוטה כי היא מבטלת טיסות לא חיוניות של עובדי החברה אל מחוץ ליפן. יודגש כי למרות שבסיסה של טויוטה אכן שוכן ביפן, בפועל רוב דגמי טויוטה המיובאים לישראל מיוצרים במקומות אחרים בעולם. 

 

במקביל בזמן ששלטונות איטליה מנסים להגביל את התפשטות הנגיף מודיעה פיאט כי לעת עתה היצור במפעליה באיטליה אינו צפוי להיעצר (וזאת למרות דיווחים בתקשורת העולמית אודות עצירה של היצור). לעומת זאת, בשבוע שעבר נעצר היצור במפעלי פיאט השוכנים דווקא בסרביה - שם מיוצרת פיאט 500L. לפי פיאט, הייצור נעצר עקב מחסור בחלפים שמיוצרים עבור פיאט בסין.

x