$
רכב

מבחן רכב

משלוש יוצאת אחת: רנו קליאו החדשה מול סיאט איביזה וסיטרואן

איזו מכונית סופר מיני הכי מיוחדת, מי הכי ספורט אלגנט, ומי הכי טובה? ערכנו מבחן השוואתי

אודי עציון, תומר הדר ונועם ריין, iCar 16:1904.02.20

אנחנו קוראים להן מכוניות סופר מיני, אף על פי שכבר כמה שנים הן יותר סופר ממיני, דומות בממדים לאלה של משפחתיות קומפקטיות מלפני עשר שנים.

 

 

השנה נקבל דורות חדשים לטויוטה יאריס, להונדה ג'אז, לפיג'ו 208 ולאופל קורסה. חדשה נוספת כבר כאן: רנו קליאו דור חמישי. הפגשנו אותה עם סיאט איביזה, שגברה אצלנו על יונדאי i20, ועם המתחרה העיקרית שלה על ליבם של חובבי הצרפתיות, סיטרואן C3.

מימין: סיאט איביזה, רנו קליאו וסיטרואן C3 מימין: סיאט איביזה, רנו קליאו וסיטרואן C3 צילום: נועם ריין

 

עיצוב ותא נוסעים:

הקליאו חדשה לגמרי, אבל נראית כמעט כמו הקודמת. תא הנוסעים ברמת ה־RS ליין הבכירה (115 אלף שקל) שנבחנה מרשים יותר, איכותי ועם מסך מולטימדיה גדול מהמקובל בנוסח טסלה. המרווח מלפנים טוב, אבל המושב האחורי הוא הצפוף ביותר כאן, ונוסעיו סובלים מחלונות קטנים יחסית, מידיות פתיחה נסתרות גבוהות שמשולבות בחלון, וילדים יתקשו להגיע אליהן. לתא המטען נפח של 391 ליטר, אבל הסף שלו גבוה מדי, והפתיחה מסורבלת.

 

גרסת הבסיס מגיעה עם מסך מגע 7 אינץ', חישוקי 16 אינץ', מצלמת רוורס, מפתח חכם וחיישני חניה. גרסת ה־RS ליין שנבחנה מגיע עם צג 9.3 אינץ' בולט, חישוקי 17 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, ריפודים משולבי עור ועוד.

 

האיביזה רבועה וגרמנית, אך גם קלילה וספורטיבית יותר מהפולו התאומה. תא הנוסעים נאה, אבל איכות החומרים לא ברמה של הקליאו, עם משטחים של פלסטיק גס בדשבורד. הנדסת האנוש היא הטובה ביותר כאן ותנוחת הנהיגה מוצלחת. המושב האחורי הוא המרווח ביותר, אבל הנוסע האמצעי יסבול מתעלת כוח גבוהה יחסית. לתא המטען נפח 355 ליטר, עם גישה נוחה יותר לחפצים מאשר בקליאו.

 

הסיטרואן הכי מעניינת ומקורית בעיצובה

 

האיביזה רפרנס הבסיסית מגיעה עם חישוקי 15 אינץ' ומסך מולטימדיה 5 אינץ'. הסטייל משדרגת למסך 8 אינץ' ומוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית ומושב נהג מתכוונן לגובה. ה־FR שנבחנה מוסיפה בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי 17 אינץ' קלים, חלון שמש, מושב נוסע מתכוונן ומנופים להעברת הילוכים מאחורי ההגה.

 

הסיטרואן היא הוותיקה מהשלוש, אך עדיין הכי מעניינת ומקורית בעיצובה, כולל צבע נפרד לגג, בתא הנוסעים עוד יותר מאשר מבחוץ. הנדסת האנוש פחות טובה, ואיכות החומרים פחות מרשימה. המושב האחורי דומה ברוחב לזה של האיביזה, אך מרווח הברכיים קצר יותר. לתא המטען נפח של 300 ליטר בלבד והוא היחיד כאן ללא ווי קשירה, אבל הגישה אליו קלה.

 

גרסת הבסיס FEEL מגיעה עם חישוקי פלדה 15 אינץ', מסך מולטימדיה 7 אינץ', בקרת אקלים וללא הצבע הדו־גוני. גרסת ה־SHINE PK שנבחנה משדרגת לחישוקי 17 אינץ', כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני חניה אחוריים מקוריים ומצלמת חניה.

 

רנו קליאו החדשה מבפנים רנו קליאו החדשה מבפנים צילום: נועם ריין

 

 

בטיחות:

לכל השלוש מערכת בלימת חירום אוטונומית, התראות על סטייה מנתיב (באיביזה באמצעות צג מובילאיי) ועל התנגשות מלפנים. רק לאיביזה, מרמת אבזור סטייל יש בקרת שיוט אדפטיבית ורק לרנו יש תיקון סטייה מנתיב (רק בדגם המאובזר). לשתי הצרפתיות יש בדגם המאובזר גם התראה על רכב בשטח מת.

 

 

ביצועים והתנהגות: הקליאו הייתה המהירה ביותר, עם גיר איטי אך חלק. התנהגות הכביש בוגרת, לא ספורטיבית, עם אחיזה פחות טובה. היא הייתה גם השקטה ביותר.

 

האיביזה הייתה השנייה הכי מהירה, רועשת ורועדת יותר, הדגמה ליתרון מנוע 4 צילינדרים (קליאו) על פני 3 צילינדרים (איביזה ו־C3) התזזיתיים. התנהגות הכביש הייתה המהנה ביותר.

 

הסיטרואן מזכירה יותר את האיביזה, אך הגיר האוטומטי מאט אותה, והיא רועשת ורועדת יותר מהאיביזה, ורוכנת יותר בפניות. הבונוס: נוחות הנסיעה הכי טובה כאן.

 

קליאו הייתה גם החסכנית ביותר, עם 16.6 ק"מ לליטר בשיוט ו־13.2 בסיום המבחן. האיביזה סיימה עם 15.8 קמ"ל בשיוט ו־13.1 קמ"ל בסיום, ואילו הסיטרואן עם 12.9 קמ"ל בשיוט ו־10.3 בסיום המבחן.

 

השורה התחתונה:

הקליאו הרשימה, באיכות, בביצועים וביכולת הכוללת. היא יקרה, וגרסת הבסיס פחות מרשימה באיכות שלה. האיביזה מרגישה לידה קצת מיושנת, אך עדיין מוצלחת לנהיגה ומרווחת. והסיטרואן מציעה הכי הרבה אופי לכסף. הניצחון הולך לרנו, שכבר בקרוב תידרש להגן על הכתר.
x