$
משפט

התעשייה האווירית תספק כנפיים לטייסים האמריקאים ב-240 מיליון דולר

זכתה בחוזה ייצור לכנפיים חדשות עבור מטוס האימון העל קולי הוותיק של חיל האוויר האמריקאי, ה-38-T. על החוזה התמודדו ארבעה מציעים, והתעשייה האווירית זכתה בו לאחר שהחלה לספק כנפיים למטוס עוד ב-2011

אודי עציון 11:0702.02.20

משרד ההגנה האמריקאי הזמין מהתעשייה האווירית כנפיים למטוסי האימון של חיל האוויר האמריקאי, ה-38-T טאלון, ב-240 מיליון דולר. על החוזה התמודדו ארבעה מציעים, והתעשייה האווירית זכתה בו לאחר שהחלה לספק כנפיים למטוס עוד ב-2011.

 

ה-T-38 נכנס לשירות ב-1961 והייצור שלו הסתיים ב-1972, ובחיל האוויר האמריקאי עדיין משרתים 500 מטוסים כאלה, שפועלים בעומסים גבוהים, כמטוס אימון על קולי שהטייסים האמריקאים פוגשים בשלבים המתקדמים של ההכשרה. נאס"א מפעילה 32 מטוסים כאלה, המשמשים להכשרת האסטרונאוטים. המטוס נמצא עדיין בשימוש גם בחילות האוויר של גרמניה וטורקיה.

  

מטוס טי 38 של חיל האוויר של ארה"ב מטוס טי 38 של חיל האוויר של ארה"ב צילום: נורת'רופ גרומן

 

למרות שלפני שנתיים בחר הפנטגון ב-T-7 רד הוק מתוצרת בואינג וסאאב כמחליף ל-T-38, מטוס האימון הוותיק צפוי להמשיך לטוס עוד שני עשורים. אספקת הכנפיים שייצרו במתקני התע"א בלוד אמורה להסתיים ב-2033.

 

הכנפיים ייוצרו בחטיבת תעופה של התעשייה האווירית, בקו העסקי של להב - מבנים תעופתיים. חטיבת תעופה של התעשייה האווירית החלה לפעול בינואר 2019, כחלק מהאסטרטגיה העסקית החדשה של החברה, ומיזגה לתוכנה שלוש חטיבות מתוך שש חטיבות החברה שהיו קיימות באותה עת, וכן את מפעל להב של חטיבת כלי טיס צבאיים.

 

בין הפרויקטים המתבצעים בלהב נמצא גם קו ייצור כנפי F-35, ייצור המעטים (סקינים) של כנפיים אלה, וכן כנפיים למטוסי F-16.

 

"הזכייה במכרז הנוכחי הינה הוכחה נוספת לאמון וההכרה שרוכש חיל האוויר האמריקני לתעשייה האווירית, בתחום המבנים התעופתיים", אמר סמנכ"ל ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד.
x