שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
תיירות

מושב שהופך למיטה ויותר פרטיות: העתיד של מחלקת התיירים נחשף

התחרות השנתית לעיצוב קבינת המטוס, שבה משתתפות גם כמה מחברות התעופה המובילות בעולם, הכריזה על רשימת המועמדים הסופית לפרסים בקטגוריות השונות

שירות כלכליסט 19:5503.02.20

ההנחה המקובלת היא שטיסה במחלקת תיירים (economy) לא אמורה ולא נדרשת לספק לנוסעים חוויית טיסה מיוחדת במינה או תנאים נוחים לשיחות פרטיות - שלא לדבר על מנוחה או על שינה מספקת לאורך שעות הטיסה.

 

חלק גדול מחברות התעופה מוסיפות לסביבת הפנים של המטוס גם עיצוב משעמם ובנאלי, כדי להשלים את החוויה.  ובכן, זה לא חייב להיות כך. מעט חשיבה מחוץ לקופסה ופתיחות לרעיונות חדשניים יכולה לשנות לחלוטין את חוויית הנוסעים וזהו הרעיון העומד מאחורי התחרות השנתית Crystal Cabin Awards – פרס שנתי (עצמאי) של ארגון הממוקם בהמבורג גרמניה, הניתן לרעיונות עיצוב חדשניים לקבינת מטוס הנוסעים.

 

    צילום: Crystal Cabin Award

 

Adient Aerospace

המושבים הקדמיים יהפכו למיטה שיכולה לאכלס משפחה

 

 

   צילום: Crystal Cabin Award

 

אוניברסיטת דלפט וחברת התעופה KLM

שינוי כיוון ההושבה יכול להגדיל את תפוסת הנוסעים פי 3

    צילום: Crystal Cabin Award

 

אוניברסיטת דלפט

"קבינת העתיד": מושבים שהופכים למיטות

 

 

    צילום: Crystal Cabin Award

 

Collins Aerospace

כך תהפוך הטיסה לנוחה יותר עבור אנשי הצוות

 

זוהי הפעם ה-14 שבה יינתן הפרס - והיום פרסם הארגון את רשימת המועמדים הסופית, שבה נכלל מספר שיא של 105 הצעות מ-21 מדינות שונות. בתחומים שונים. כך למשל, בתחום "נוחות הישיבה" התקבלה הצעה מטעם קבוצת Heinkel, שפיתחה מכניזם מיוחד שיאפשר סיבוב של המושבים, באופן שיאפשר ישיבה משותפת של שני זוגות הפונים זה אל זה.

 

חברת התעופה אמירייטס של איחוד האמירויות הגישה הצעה (בשם "Eco Sea") למושבים נוחים במיוחד במשקל קל מאוד, אשר מאפשרים להרחיב מהותית את הטווח לרגלי הנוסע.

 

 AERQ

מסכי OLED עם אינפורמציה מועילה ישמשו להפרדה בין המחלקות

 

 צילום: Crystal Cabin Award

 

בכל הקשור לאיכות הסביבה, חברת Diehl Aviation הגישה הצעה לשימוש במים ממוחזרים, כולל מים המשמשים לשטיפת ידיים, לצורך שטיפת האסלה. לפי ההצעה, המחזור יוביל ל"חיסכון" של 550 טונה CO2 לשנה למטוס בואינג 787.

 

PriestmanGoode

כלי אוכל מחומרים מתכלים

  

 צילום: Crystal Cabin Award

 

ההצעה של חברת איירבוס שהתקבלה לרשימה הסופית היא מה שלדברי החברה צפוי להיות הדור הבא של קבינת המטוס, והיא מכונה Airspace Cabin Vision 2030. בהצעה זו המושבים מעוצבים באופן שמעניק פרטיות רבה בהרבה, עם "כנפיים" בכל צד, כאשר כל מושב הוא בעל חיבורים דיגיטליים מלאים, עם קישור בין המובייל או הטאבלט של הנוסע למסך של המטוס.

 

Airbus

"הדור הבא של הקבינה": יותר פרטיות, סביבה דיגיטלית לכל נוסע

 

 

 צילום: Crystal Cabin Award

 

חברת התעופה ההולנדית KLM בשיתוף עם Delft University of Technology מפתחות יחד מטוס עתידי חסכוני (The Flying-V airplane), שיכלול לפי ההצעה שהתקבלה מושבי "אקונומי" הניתנים לתזוזה באופן שמאפשר הפיכתם למיטות שטוחות ונוחות, באופן שימקסם את פוטנציאל החלל של הקבינה.  

 

Heinkel Group 

סיבוב של המושבים, באופן שיאפשר ישיבה משותפת של שני זוגות הפונים זה אל זה

 

 צילום: Crystal Cabin Award

 

בכל הקשור לאיכות הסביבה, אחת ההצעות הבולטות שהוגשו היא של חברת Diehl Aviation שכללה הצעה לשימוש במים ממוחזרים, כולל מים המשמשים לשטיפת ידיים, לצורך שטיפת האסלה. לפי ההצעה, המיחזור יוביל ל"חיסכון" של 550 טונה CO2 לשנה למטוס בואינג 787.

 

הזוכים בפרסים בקטגוריות השונות יוכרזו בחודש מרץ השנה, במהלך תערוכת Aircraft Interiors Expo שתיערך בהמבורג.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

x