$
רכב

בלעדי

דירוג חברות האוטובוסים: מטרופולין אחרונה

ש.א.מ ודן בדרום מדורגות ראשונות בדירוג 2019 של משרד התחבורה. בין הקריטריונים: עמידה בלו"ז ושירות לקוחות

אודי עציון 08:5607.01.20

חברת שירותי אוטובוסים מאוחדים נצרת וחברת דן בדרום דורגו ראשונות בדו"ח הבקרה לחברות האוטובוסים של משרד התחבורה למחצית הראשונה של 2019.

 

בפעם הראשונה העניקה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ציונים לחברות, המסיעות יחד 800 מיליון נוסעים בשנה ב־13 אלף אוטובוסים. חברת ש.א.מ הקטנה מהצפון קיבלה ציון של 86.9, ודן בדרום, הגדולה ממנה משמעותית, קיבלה 84.4. עוד בצמרת: דן באר־שבע ונתיב אקספרס.

 

אוטובוס של דן בדרום. במקום השני אוטובוס של דן בדרום. במקום השני צילום: דן דרום

 

 

את הרשימה סוגרות חברת דן הוותיקה הפועלת בגוש דן (55.2) ומטרופולין, שמדורגת אחרונה עם 53.7. הציון נקבע באמצעות בקרה אלקטרונית שבודקת בין היתר עמידה בלוחות זמנים, אוטובוס מורשה והתאמת האוטובוס לקו. מתבצעת בקרה לאורך המסלול: יציאה מתחנות מוצא, שילוט הקו ובקרה באוטובוס; כמו כן, נמדדים פרמטרים כמו תשתיות, שירות לקוחות ומידע לציבור.

 

במדד החריגות מחוזה השירות של החברות, שבוצע באמצעות חברות בקרה חיצוניות, התמונה דומה: ש.א.מ ראשונה לצד נתיב אקספרס ונסיעות ותיירות, דן בדרום רביעית ואילו במקומות האחרונים מדורגות קווים, מטרופולין ודן הוותיקה.

 

בשנים שעברו דורגה דן בדרום בתחתית, וכאשר החלה לפעול סבלה משביעות רצון נמוכה ומתלונות רבות של נוסעיה. "היו לנו חבלי לידה", הודה אתמול טל כהן, מנכ"ל דן בדרום ודן באר־שבע. "שיפרנו והתייעלנו. יש לנו תחקיר יומי לנסיעות של אתמול ואנחנו משקיעים בעובדים ונהנים משיעור עזיבות נמוך. גדלנו השנה, שהייתה מתוחה מבחינה ביטחונית, מ־22 ל־24 מיליון נסיעות".

 

ממטרופולין נמסר: "מטרופולין התמודדה ב־2019 עם התרחבות חסרת תקדים בהיקף פעילותה, במסגרת יישום מכרז של משרד התחבורה. בנוסף, קלטה החברה מאות נהגים חדשים כדי להתמודד עם מצוקת המחסור בנהגים בענף. כל אלה השפיעו על הציון בתקופה המדוברת. מאז פעלה החברה לטיוב ושיפור המפה התפעולית, ואין לנו ספק שב־2020 מטרופולין תשוב לעמוד בחזית הטבלה".

x