$
רכב

תשקיע בטכנולוגיות חדשות: אאודי תקצץ 10% מכוח האדם לטובת חשמול

מותג הרכב הגרמני שבבעלות פולקסוואגן מתקשה לעמוד בתחרות מול ב.מ.וו ודיימלר לקראת כניסתן לתוקף של תקנות זיהום מחמירות באירופה

שירות כלכליסט 20:3826.11.19

יצרנית כלי הרכב הגרמנית אאודי תקצץ כ־9,500 משרות במפעליה בגרמניה בחמש השנים הבאות, שהם כ־10% מכוח האדם, מהלך שיאפשר לה לפנות כ־6 מיליארד יורו להשקעה במכוניות חשמליות ובטכנולוגיות דיגיטליות. על כך דיווח היום ה"פייננשל טיימס".

 

אאודי, חברה־בת של קבוצת פולקסוואגן, דיווחה במקביל כי היא צפויה להוסיף 2,000 משרות חדשות, כך שאובדן המשרות יעמוד על 7,500. החברה מעסיקה כ־90 אלף עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ־62 אלף בגרמניה, ובשנים האחרונות היא מתקשה לעמוד בתחרות מול היריבות המקומיות ב.מ.וו ודיימלר.

 

 

אאודי ETRON אאודי ETRON צילום: יצרן

 

כמה מהדגמים של אאודי היו מעורבים בשערוריית זיוף פליטות הפחמן, דיזלגייט, שנחשפה ב־2015. החקירה, שהתמקדה בחברה־האם פולקסוואגן הביאה להדחתו של המנכ"ל הוותיק רופרט שטאדר ושורה של מהנדסים שהיו מעורבים בפרשה.

 

על פי דיווחי אאודי, במסגרת תוכנית הארגון מחדש בכוונתה לייצר את המכוניות החשמליות החדשות שלה במפעלים בשני אתרים בגרמניה, אינגולשטאט ונקארסולם. "בזמנים של שינויים ותמורות אנחנו הופכים את אאודי לגמישה ויעילה יותר", כך בהודעת המנכ"ל הפורש בראם שוט, שצוטט בפייננשל טיימס. "המהלך יגדיל את התפוקה ויחזק את התחרותיות של המפעלים הגרמניים שלנו", סיכם.

 

המעבר לייצור מכוניות חשמליות הוא חיוני עבור חברות כלי רכב באירופה, זאת לקראת כניסתן לתוקף ב־2020 של תקנות מחמירות למניעת זיהום ביבשת.

 

הקיצוצים בכוח האדם מדווחים במקביל לארגון מחדש נרחב שמבצעת אאודי בצמרת החברה. היום דווח כי מינתה מספר בכירים חדשים, זאת לקראת כניסתו לתפקיד של המנכ"ל החדש, מרקוס דוסמן. "אאודי נערכת לעתיד", אמר הרברט דיס, יו"ר אאודי ומנכ"ל החברה־האם קבוצת פולקסוואגן בהודעה לעיתונות.

 

דוסמן, לשעבר מומחה לפיתוח מנועים ומנהל הרכש בב.מ.וו הובא לאאודי על מנת לשקם את המוניטין שלה כמובילה טכנולוגית. הוא ייכנס לתפקיד ב־1 באפריל ויחליף את שוט. מינויים חדשים נוספים באאודי כוללים את תפקידי סמנכ"ל הכספים, מנהל הרכש ומנהל משאבי אנוש.

 

המכירות הגלובליות של אאודי נחלשו ב־1.2% בעשרת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל־1.51 מיליון מכוניות. בתחילת החודש, אאודי הורידה את תחזית המכירות שלה בעקבות רבעון שלישי חלש לאחר שייצרה כ־451 אלף מכוניות, 8,000 פחות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

המצב חמור במיוחד במפעל של אאודי בנקארסולם, שם מיוצרים דגמי A4 ,A8 ו־R8. זו השנה השלישית ברציפות שהיא צפויה לייצר במפעל זה פחות מ־200 אלף מכוניות, לעומת קיבולת שנתית של 300 אלף מכוניות.

 

לא רק אאודי כורעת תחת נטל עלויות החשמול. לפני שבועיים הודיעה יריבתה דיימלר כי תקצץ 10% מדרג ההנהלה, מהלך שיביא לחיסכון של 1.3 מיליארד יורו בעלויות כוח אדם. דיימלר מבצעת את המהלך על רקע אזהרות כי עלויות המעבר לכלי רכב חשמליים יעיקו באופן משמעותי על רווחיה למשך שנתיים לפחות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x