שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

רבבות מחזיקי רכב היברידי צמוד עלולים לאבד את הטבת המס

גם אם תקום ממשלה עד סוף 2019, ייתכן שההטבה לא תוארך. לפי הערכות, מעל 70% מהן צמודים לעובדים – 40־50 אלף כלי רכב; הפגיעה בשכר: 200-100 שקל בחודש

תומר הדר ואודי עציון 08:4528.10.19

עשרות אלפי מחזיקי מכוניות היברידיות צמודות מהעבודה צפויים לאבד הטבת מס בתלוש השכר אם ממשלה לא תקום עד סוף השנה. גם אם זו תקום עד אז, ייתכן כי ההטבה לא תוארך. לפי הערכות, מעל 70% מהן צמודים לעובדים – 40־50 אלף כלי רכב.

 

 

 

כל מחזיק רכב צמוד – אם זה רכב של חברת ליסינג או ששייך למעסיק – משלם עבורו שווי שימוש, סכום שמתווסף לשכר הברוטו לצורך חישוב מס המגלם את שווי ההטבה. שווי השימוש הוא 2.48% ממחיר הרכב – כלומר על רכב שעולה 100 אלף שקל, יתווספו לברוטו של העובד, לצורך חישוב מס, 2,480 שקל. ב־2015 נקבעה הטבה למחזיקי רכב צמוד "ירוק" – למחזיקי רכב היברידי עממי, כמו טויוטה קורולה הייבריד, ינוכו מה"תוספת לברוטו" 500 שקל, ולמחזיקי רכב פלאג־אין הייבריד עממי, כמו קיה נירו פלאג אין הייבריד, ינוכו מהסכום 990 שקל. בנטו, זו הטבה ששווה 100־200 שקל בחודש.

 

 קיה נירו קיה נירו

 

הטבה זו מעוגנת בהוראת שעה המתחדשת מדי שנתיים. המועד הקרוב הוא סוף 2019, אך כעת הנושא תקוע, כי הוא יושפע גם ממדיניות שתיקבע רק לאחר כינון ממשלה. ברשות המסים גם לא שוללים מצב שבו ההטבה כלל לא תחודש. ב־2017, עם החידוש הקודם, התגלעו חילוקי דעות בין הרשות לוועדת הכספים, שבעטיים אושרו התקנות רק ביומה האחרון של השנה.

 

ולא רק זאת: בינואר צפוי להיכנס לתוקף מתווה חדש של מס קנייה על מכוניות היברידיות עממיות, ולטפס מ־30% ל־45%. המשמעות: המכוניות ההיברידיות יתייקרו בסכום שנע, לפי הערכות, בין 3,000 ל־5,000 שקל. כך, כל מי שיבחר ברכב כזה מהעבודה אחרי 1 בינואר, ישלם שווי שימוש לפי המחיר הגבוה. כאמור, הארכת הטבת המס, תפגע גם במחזיקי רכב היברידי כיום.

 

מרשות המסים נמסר: "הארכת הוראת השעה נבחנת, ותטופל לאחר הקמת הממשלה".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x