$
דעות

אפקט WeWork: רוחות של שינוי בהייטק

טאבולה ואאוטבריין הבינו כי כל אחת מהן לא תוכל להנפיק לפי שווי מיטבי כל עוד הן נלחמות זו בזו. באיירון סורס הפנימו, לאחר גישושים של שנים, שכדי להצליח בהנפקה בוול סטריט הם יזדקקו לבעל מניות מוכר וחזק

סופי שולמן 08:0906.10.19

שתי העסקאות הגדולות בהייטק הישראלי השבוע - המיזוג בין טאבולה לאאוטבריין וגיוס הענק של איירון סורס - הן תולדה של ההנפקה שלא היתה של WeWork.

 

איירון סורס נמצאת כבר זמן ארוך בתהליך של גיוס וטאבולה ואאוטבריין מנהלות משא ומתן למיזוג חודשים ארוכים, אולם האירועים האחרונים הם מעין צלצול השכמה שמזכיר כי חלון ההנפקות עלול להיסגר בקרוב.

 

טאבולה ואאוטבריין הבינו כי כל אחת מהן לא תוכל להנפיק לפי שווי מיטבי כל עוד הן נלחמות זו בזו ונוגסות בשיעורי הרווחיות. באיירון סורס הפנימו, לאחר גישושים של שנים, שכדי להצליח בהנפקה בוול סטריט הם יזדקקו לבעל מניות מוכר וחזק - במקרה זה קרן הפרייבט אקוויטי CVC - שישים את חותמת הכשרות ואולי לפני כן גם יעשה גם כמה שינויים והתאמות לקראת הפיכת החברה לציבורית.

 

ירון גלאי מנכ"ל אאוטבריין ואדם סינגולדה מנכ"ל טאבולה ירון גלאי מנכ"ל אאוטבריין ואדם סינגולדה מנכ"ל טאבולה צילום: אוראל כהן

 

איירון סורס, טאבולה ואאוטבריין אוהבות להתנער מכך, אבל בסופו של דבר הן משתייכות למגזר האדטק, כלומר טכנולוגיה לפרסום, תחום שבו ישראל נחשבת למעצמה עולמית. זה לאו דווקא דבר טוב. טאבולה ואאוטבריין אחראיות לקוביות הקטנות לקידום תוכן נוסף שמופיעות באמצע ותחתית עמודי תוכן, ואילו איירון סורס עושה מונטיזציה של משחקי מחשב.

 

הסוגיה היא מעבר לרמת הבעיה התדמיתית, אלא עסקית לגמרי, שכן שלושתן תלויות בגחמות של הגורילות בתחום הפרסום המקוון, בעיקר גוגל ופייסבוק. אמנם נדמה שהגזרה שקטה למדי, אך מספיקה החלטה משמעותית של אחת מהן כדי להפוך את פני השוק. שחקניות ישראליות קטנות יותר שכבר כמעט ונשכחו, כמו בבילון ומטומי, יכולות לספר על כך הרבה.

 

טאבולה, אאוטבריין ואיירון סורס רחוקות בסדרי הגודל מקודמותיהן, והצליחו כבר להתגבר על מכשולים רבים בדרך להגיע להכנסות של מאות מיליוני דולרים ואפילו להציג רווחיות, מצרך נדיר בקרב החדי־קרן של עולם ההייטק. עם זאת, כשייכתבו התשקיפים, זה יהיה גורם הסיכון המרכזי שיטריד את המשקיעים הפוטנציאליים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x