שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
משפט

בלעדי לכלכליסט

לידיעת עוה"ד: ייאסר פרסום תמונות מטושטשות של לקוחות "מרוצים"

עורכי דין רבים נוהגים להעלות לאתרים שלהם תמונות של לקוחות מרוצים עם פנים מטושטשות; כעת הוציאה ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין הנחיה האוסרת על הפרקטיקה הזו ללא הסכמתו המלאה של הלקוח, בנוסף לציון כי הפרסום אושר על ידו

ליטל דוברוביצקי 12:2411.09.19

לידיעת עורכי הדין: תופעת הטשטוש הסתיימה. לכלכליסט נודע כי ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין, בראשותו של עו"ד מנחם מושקוביץ, קיבלה השבוע החלטה עקרונית האוסרת על עורכי הדין פרסום תמונות מטושטשות של לקוח - אלא אך ורק תמונות חשופות ובהסכמתו המלאה של הלקוח, תוך ציון כי הפרסום אושר על ידו.

 

 

 צילום: שאטרסטוק

 

ההחלטה התקבלה לאחר שהתקבלו תלונות לא מעטות לוועדות האתיקה מטעם לקוחות ועורכי דין, באשר לפרסומים שכיחים של עורכי דין - באתרים שלהם ובשלל מקומות אחרים - של תמונות של לקוחות מרוצים עם פנטים מטושטשות.

 

כללי הפרסומות החדשים שהותקנו לפני כשנה קבעו שמותר לעורך דין לפרסם תמונות של לקוחות שלו באתר האינטרנט, ובלבד שהם הסכימו לכך. אלא שבלשכת עורכי הדין התקבלו תלונות על כך שעורכי דין החלו לעלות תמונות מטושטשות של הלקוחות. לפיכך, התקבלה ההחלטה השבוע כי אסור לפרסם תמונות מטושטשות של לקוחות.

 

ההחלטה גם מחייבת עורכי דין לציין בצד תמונת הלקוח, שהתמונה פורסמה באישורו. המטרה היא לוודא שאכן אותו לקוח המופיע בתמונה הוא לקוח של העו"ד שמציג אותו ככזה, וגם לשמור על מכובדות המקצוע. לאור ההחלטה לא יתאפשר מצב בו עו"ד יפרסם לקוח עם פנים מטושטשות, גם אם הלקוח אישר לפרסם את פניו באופן מטושטש.

 

עו"ד מנחם מושקוביץ עו"ד מנחם מושקוביץ צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

 

בכללים נקבע כי "רשאי עורך הדין לפרסם תמונות שבהן הוא מופיע עם לקוחותיו וכן של עובדי משרדו אם אלו הצהירו בכתב כי הבינו שהם חופשיים לסרב לכך וכי מתן שירותיו של עורך הדין לא הותנה בפרסום שמם וכל עוד ההסכמה תקפה; הסכמת הלקוח או עובד המשרד תבטא את הבנתו לפרטי הפרסום ובכלל זאת היכן תתפרסם התמונה ולמשך כמה זמן".

 

ניתן לראות כי הכלל אינו מתייחס לתמונות מטושטשות ומתיר צילומים של לקוחות בתנאים מסוימים. ביחס לפרסום תמונות המטשטשות את זהות הלקוח – עמדת הוועדה כפי שניתנה השבוע היא כי כללי הפרסומת אינם מתירים פרסום תמונות אלו, מאחר והן המהוות פרסומת זולה הפוגעת בכבוד המקצוע ובכבוד הלקוח.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x