$
רכב

בלעדי

יאנגו תתחיל לגבות עמלה מנהגי המוניות

אפליקציית המוניות של יאנדקס הרוסית מציעה לנהגים בחירה בין שני מסלולים: 5% עמלת שירות מכל נסיעה שיקבלו דרכה, או תשלום חודשי קבוע של 300 שקל, ועמלה של 3% מכל נסיעה

אודי עציון 08:3025.08.19

יאנגו, אפליקציית המוניות של יאנדקס הרוסית, מסיימת את שלב ההחדרה שבו לא גבתה תשלום מהנהגים, במטרה לגייס כמה שיותר מהם, בעיקר מ־Gett, מובילת השוק המקומי.

 

 

 

נודע כי נהגי מונית המשתמשים באפליקציית יאנגו לאיסוף נוסעים קיבלו בימים האחרונים הודעה כי מ־1 בספטמבר יצטרכו לשלם על שירותיה. יאנגו מציעה לנהגים בחירה בין שני מסלולים: 5% עמלת שירות מכל נסיעה שיקבלו דרכה, או תשלום חודשי קבוע של 300 שקל, ועמלה של 3% מכל נסיעה. ברירת המחדל תהיה המסלול עם העמלה הגבוהה יותר ונהגים יוכלו לעבור בין המסלולים אחת לחודש. נהגים שיבחרו במסלול השני יחויבו בתשלום הקבוע לא יאוחר מ־10 בחודש. גם גט המתחרה מציעה לנהגים מספר מסלולים, בהם תשלום קבוע של 1,000 שקל לחודש ללא תלות במספר הנסיעות.

 

 

מונית יאנגו מונית יאנגו צילום: מאיר אורבך

 

יאנגו הושקה בישראל בדצמבר 2018. בהמשך השיקה החברה מסלול המבטיח לנוסע הערכת מחיר סופית לנסיעה שהזמין, ללא תלות בזמן הנסיעה בפועל. אולם כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות", משרד התחבורה פתח 11 תיקי חקירה נגד נהגי החברה בחשד לאי־הפעלת מונה וגביית מחיר מוסכם. זאת מאחר שהחוק מחייב את הנהגים לגבות מנוסעיהם תשלום בהתאם לסכום המופיע במונה, ומאפשר סיכום מראש על מחיר נסיעה רק בנסיעות עסקיות. ביאנגו טענו בתגובה כי השירות אינו מפר את החוק ותואם עם משרד התחבורה.

 

מיאנגו נמסר: "לאחר 9 חודשי פעילות בישראל יאנגו תתחיל לגבות עמלה משותפיה. בזכות הטכנולוגיות המתקדמות שלנו, אשר מייעלות את השימושיות באפליקציה, העמלה שלנו נמוכה משמעותית מהמתחרים. נמשיך להפעיל גם תוכניות מוטיבציה שונות".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x