$
רכב

בלעדי

סמוטריץ' לנהגי המוניות: נקדם שיתוף נסיעות של אובר בשיח איתכם

חודש לאחר שנחשפה כוונת משרד התחבורה לאפשר לאובר פעילות מוגבלת בארץ, וכוונת נהגי המוניות להילחם במהלך - הצדדים נפגשו

אודי עציון 08:1818.08.19

לראשונה מאז נחשפה כוונת שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', לאפשר פעילות מוגבלת של אובר בישראל - ואת כוונת נהגי המוניות להילחם במהלך - נפגשו הצדדים בשבוע שעבר.

 

השר אישר שלא יאפשר הפעלה של אובר־X, שירות ההסעות עם נהגים פרטיים, אך יאפשר נסיעות שיתופיות (אובר־פול). כיום מותר לנהגים פרטיים להסיע נוסעים תמורת השתתפות בעלות הנסיעה אך רק פעמיים ביום, מה שמונע מהם להפוך זאת לעיסוק - אפשרות שכבר מיושמת באפליקציות ווייז ומוביט. סמוטריץ' שוקל להגדיל את מספר הנסיעות היומיות המותר.

 

בצלאל סמוטריץ' בצלאל סמוטריץ' צילום: יואב דודקביץ

 

"נסיעות שיתופיות יוזילו את השירות לאזרחים ויסייעו בהגדלת מקדם המילוי של המכוניות בארץ כדי להפחית את הפקקים", אמר השר לנהגים. כיום בשעות השיא נוסעים בכל מכונית 1.2 בני אדם בממוצע, כי רוב הנהגים נוסעים לבדם. הגדלת מקדם המילוי ל־1.3 תחסוך למשק מאות מיליוני שקלים בשנה - אם הגידול יבוא מנהגים שישאירו את רכבם בבית, וייסעו לעבודה עם נהגים אחרים.

 

נהגי המוניות, ובראשם יו"ר האיגוד יהודה בר־אור, הציגו לשר דרישה שגם נהגי מוניות יבצעו נסיעות שיתופיות, עם העלאת נוסעים נוספים שיקבלו הנחה על קטע הנסיעה בו חלקו מונית. המונים החדשים אמורים לאפשר חלוקה כזו. סמוטריץ' הבטיח בשיח עימם לקדם מהלכים בתחום ולבחון מהלך כזה, והבהיר שהכל יקודם רק אחרי הבחירות, רמז לכך שישמח להישאר בתפקיד.

 

יהודה בר-אור יהודה בר-אור צילום: יריב כץ

 

ממשרד התחבורה נמסר: "השר יבחן מהלך לנסיעות שיתופיות במוניות. זה ענף חשוב וכל רפורמה תיערך בשיח מלא עם איגוד המוניות".

 

בר־אור אמר כי "השר הבהיר שאינו רוצה לפגוע בענף. נתנו לו חומר על הסעה שיתופית במוניות לפי חוק שעבר ב־2017 ויישומו מעוכב משום מה, והוא הבטיח לטפל בכך. אנו מקווים שזאת צפירת הרגעה לענף".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x