שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

כחודש לאחר שהושקו: הרכבת תסב עוד קרונות לעמידה

הקרונות שנמצאים בשימוש כחודש ימותגו תחת השם "קרונות אורבניים", והשימוש בהם יורחב גם לקו הנגב המערבי

אודי עציון 08:3514.08.19

כחודש לאחר שהושקו, קרונות העמידה של רכבת ישראל זוכים למיתוג תחת השם "קרונות אורבניים", והשימוש בהם, שהיה עד כה בקו בנימינה־אשקלון יורחב גם לקו הנגב המערבי.

 

 

קרון אורבני. הציבור התחבר קרון אורבני. הציבור התחבר צילום: רכבת ישראל

 

לפי סקרי נוסעים שערכה הרכבת, למעלה מ־50% מנוסעי הקרון החדש הביעו שביעות רצון מהנסיעה בו, לעומת 10% בלבד שציינו כי יש מקום לשיפור. למעלה מ־70% מהנוסעים ציינו לטובה את העלייה והירידה המהירה מהקרון, וכן את פריסתם של עמודי וידיות האחיזה, והכריזות המותאמות. לפי הרכבת, הקרונות בהם בוטלו השולחנות בין המושבים, ונבנו מושבים לאורך הקרון, מסייעים בשיפור רמת הדיוק והורדת העומסים מהקו, כאשר מספר המושבים בכל קרון נותר זהה.

 

מנתוני החודש הראשון לשילובם של הקרונות החדשים בנסיעה פרברית עולה כי הצפיפות ברכבות קטנה, ונתוני הדיוק שלהן שופרו, בזכות קיצור זמני העצירה בתחנות וצמצום העומסים בעלייה ובירידה מהקרון. 

 

בעקבות הממצאים החיוביים ובתיאום עם משרד התחבורה מרחיבה כאמור רכבת ישראל את הפיילוט גם לקו הנגב המערבי, שנחשב לאחד הקווים העמוסים כיום. ברכבות הקו ישולבו החל מהבוקר מספר קרונות אורבניים לצד קרונות רגילים, במטרה להפחית את העומסים המאפיינים את הרכבות בשעות השיא בקו הנרשמים בין תחנות אשדוד, ראשל"צ, בת־ים, חולון ותל־אביב. זאת בהתאם לניתוח ממוצע זמני הנסיעה מתחנות אלה לתחנות תל־אביב, ויעדם של מרבית הנוסעים בקו, העומד על כחצי שעה או פחות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x