שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

בעוד שבועיים: קווי מוניות שירות בת"א גם עם רב-קו ואשראי

מדובר בתגבור הקווים 4 ו-5 ותוספת של קו 2 מכפר שלם לחוף הים. קווים 4 ו-5 יפעלו מ-05:00 בבוקר ל-03:30 לפנות בוקר למחרת וקו 2 בין 06:30 בבוקר לחצות

ליאור גוטמן 14:4606.08.19

ארגון מוניות תל אביב, שזכה במכרז להפעלת קווי מוניות השירות הוותיקים והחדשים בתל אביב, יפעיל אותם החל מ-18 באוגוסט. כך הודיע היום (ג') משרד התחבורה.

 

מדובר בשלושה קווים שפורסמו לפני כשנה במסגרת הרפורמה בקווי מוניות השירות, כאשר לשני הקווים המוכרים - קו 4 (מהתחנה המרכזית החדשה לחניון רידינג, דרך הרחובת אלנבי ובן יהודה) וקו 5 (מהתחנה המרכזית החדשה לשכונת בבלי ומסוף ארלוזורוב, דרך רחוב דיזנגוף) נוסף קו חדש - קו 2 שיחבר בין שכונת כפר שלם לחוף הים, דרך שכונת יד אליהו ורחוב אלנבי.

 

הנוסעים במוניות השירות יוכלו לשלם על המוניות במזומן, באמצעות כרטיס רב-קו (לרבות ההנחות למנויים או סטודנטים וקשישים) או באמצעות כרטיסי אשראי.

 

מונית שירות בקו 5 בת"א מונית שירות בקו 5 בת"א צילום: דנה קופל

 

מחיר הנסיעה במוניות השירות נקבע על על 6.80 שקל, כאשר מחזיקי רב-קו יוכלו להמשיך את נסיעתם באוטובוס או ברכבת במסגרת 90 דקות ממועד התיקוף. לעומת זאת, אם הנוסע עובד מהאוטובוס למונית השירות תדרש תוספת התשלום היחסית.

 

לדברי משרד התחבורה קווים 4 ו-5 יפעלו מהשעה 05:00 בבוקר ועד 03:30 לפנות בוקר למחרת (בימי חול), בתדירות של 5 דקות בשעות השיא, או כל 10 דקות בשעות השפל. הקו החדש, קו 2, יפעל בין השעות 06:30 בבוקר ועד חצות, בתדירות של 10 דקות. המוניות אמורות לעבוד גם בשישי שבת, אולם מבלי שתהיה אפשרות להשתמש ברב-קו.

 

בענף מוניות השירות שרר שנים רבות בקפאון, ומתוך כ-2,500 רישיונות שהמדינה הנפיקה בעבר, רק 800 מהם היו פעילים, בעיקר בשל חוסר כדאיות כלכלית. בשנה החולפת אושרה רפורמה בתחום - הוצאת הקווים הישנים למכרז והוספת עוד מסלולי נסיעה חדשים. בפועל רק חלק מהמכרזים יצאו לדרך, כאשר זה של תל אביב שיפעל ב-18 באוגוסט זכה לנטישה של חלק מהמתמודדים בטענה שהמודל הכלכלי שנכפה על ידי המדינה אינו כדאי. למעשה, קו 16 שהיה אמור לצאת עם המכרז עם מעבר בת"א, ר"ג וגבעתיים, נדחה בשל פרישת מוניות הדר מהתמודדות בו.

 

במשרד התחבורה מתעקשים להסתכל על "חצי הכוס המלאה", וטוענים שהקווים החדשים יופעלו באמצעות צי מוניות שיכלול פרסום מידע לציבור על מיקום המוניות ותפוסת נוסעים בזמן אמת, מידע על מסלולי הקווים ותדירותם ומתן אפשרות תשלום באמצעות כרטיסי אשראי. מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, ציין כי הרפורמה בענף מוניות השירות נועדה להפוך את כלי הרכב לאמצעי תחבורה משלים לאוטובוסים ולרכבות

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x