$
משפט

כמה באמת קיבלתם? בלשכת עוה"ד תוהים לגבי היקף התרומות האמיתי

פרסום הדו"חות המפרטים את התרומות שקיבלו המתמודדים במערכת הבחירות האחרונה לראשות הלשכה, עורר גם שיח לגבי היקפי התרומות שהעניקו עורכי דין מסוימים. חברה במועצה הארצית, עו"ד גליה שמילוביץ גרינגרד: "יש לשים לב לעו"ד שתרמו סכומים על סף השערורייתיים בהיקף של 70-50 אלף שקל"

ענת רואה 08:2304.08.19

ועדת הבחירות בלשכת עורכי הדין פרסמה בשבוע שעבר את דו"חות התרומות שקיבלו המתמודדים במערכת הבחירות האחרונה. כפי שנחשף באתר "כלכליסט", לפי הדו"חות, ראש הלשכה עו"ד אבי חימי הצהיר שעלות הקמפיין שלו עמדה על 1.1 מיליון שקל, ואילו עו"ד ציון אמיר, שהתמודד מולו, הצהיר שהעלות הכוללת אצלו היתה 1.4 מיליון שקל. מדובר במגמת צמצום הוצאות נרחבת לעומת מערכות בחירות בשנים קודמות, אז אמנם לא היתה חובת דיווח על הוצאות ותרומות, אולם המתמודדים נהגו לספר כי עלות קמפיין לראשות הלשכה חוצה בקלות את רף 2 מיליון השקלים.  

 

ראש הלשכה, עו"ד אבי חימי. טוען שהקמפיין עלה 1.1 מיליון שקל ראש הלשכה, עו"ד אבי חימי. טוען שהקמפיין עלה 1.1 מיליון שקל

 

פרסום הדו"חות עורר גם שיח בלשכה לגבי היקפי התרומות שהעניקו עורכי דין מסוימים. חברה במועצה הארצית, עו"ד גליה שמילוביץ גרינגרד, קראה, למשל, "לשים לב לעורכי דין שתרמו סכומים על סף השערורייתיים בהיקף 70-50 אלף שקל", ולוודא שעורכי הדין הללו לא יקבלו מינוי כיושבי ראש ועדות מקצועיות בלשכה או תפקידים אחרים מאחר שמדובר יהיה במינוי פסול.

 

עו"ד שמילוביץ גרינגרד הפנתה את תשומת הלב לנושא מטריד נוסף: לדבריה, ייתכן שחלק מהוצאות הקמפיין של מתמודדים "מועמס" כהוצאות של משרדי עורכי הדין שלהם, ולכן אינו מדווח כתרומה או כהוצאה בקמפיין. "בדרך הזו למעשה אין שקיפות לגבי זהותם של מי ששילמו על חלק מעלויות הקמפיין, והציבור לא מקבל דיווח אמיתי על 'המשקיעים'", אמרה.

 

"כלכליסט" שאל את לשכת עורכי הדין כיצד בכוונתה לנהוג כלפי תורמי סכומים גבוהים במיוחד, והאם הדו"חות שהוגשו כוללים את כל ההוצאות או שישנן הוצאות שהועמסו על המשרדים. טרם התקבלה תגובה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x